Magazinul alimentar online, un concept care incepe sa prinda | Progresiv
CumparacuClick.ro este un magazin online care comercializeaza bunuri de larg consum, de la produse de bacanie, mezeluri si fructe la conserve, produse de curatenie la jucarii si carti. Ideea pentru acest gen de afacere i-a venit in urma cu cativa ani lui Alex Danciulescu, Managing Director prin intermediul firmei de management consulting Know How, care detine domeniul CumparacuClick.ro. El spune insa ca la vremea respectiva, conceptul “era prematur pentru implementare, intrucat romanii nu erau pregatiti pentru acest gen de cumparaturi online”.
In consecinta, CumparacuClick.ro a luat nastere la inceputul anului trecut, avand functionalitati depline din iunie 2011. “Scopul a fost, asa cum spune si numele domeniului, sa oferim o foarte larga varietate de bunuri si posibilitatea de a face cumparaturi online, de a oferi costuri si servicii mai bune. Mai mult chiar, sa oferim timp liber”, sustine Alex Danciulescu.
Profilul clientului CumparacuClick.ro
Potrivit omului de afaceri, clientii magazinului sau sunt persoane care au foarte putin timp liber si prefera sa-l foloseasca altfel decat la cumparaturi si stand la cozi. Acestora li se adauga “persoanele care din motive de sanatate sau comoditate, prefera sa comande totul online si sa iasa cat mai putin din casa. Un alt grup reprezentativ de clienti este cel al persoanelor foarte cunoscute, publice. Multi dintre acestia evita, din motive foarte variate, sa se expuna in public si prefera cumparaturile online”, adauga Alex Danciulescu. Intre clientii magazinului virtual se regasesc si romani plecati in alte tari in interes de serviciu, acesta fiind un target important pentru CumparacuClick.ro.
“Majoritatea acestora cumpara online pentru cei de acasa, fie cadouri pentru diverse aniversari sau sarbatori, fie in mod curent alimente de baza pe care noi le livram celor dragi lor”, mai spune Danciulescu.
Despre cum se incadreaza specificul afacerii in obiceiurile actuale de consum ale romanilor, reprezentantul companiei spune ca acest concept incepe sa prinda tot mai mult pentru ca “lumea incepe sa separe in mod evident timpul liber de cel dedicat muncii si altor activitati administrative. Or, daca pot face cumparaturile in cateva minute in loc de doua ore, atunci migrarea catre acest gen de serviciu este evidenta”, explica Alex Danciulescu. Urmeaza apoi aspectul legat de costuri si, nu in ultimul rand, confortul.
Date de referinta despre business-ul CumparacuClick.ro
In acest business sunt implicate aproximativ 15 – 20 de persoane, dintre care unele sunt implicate si in activitatea de import si distributie. “Adaugand si contractele cu furnizorii de servicii, inclusiv agentia de comunicare dedicata, ajungem spre 25 de persoane”, precizeaza Alex Danciulescu.
In cele 8 luni de cand a intrat pe piata in linie dreapta, CumparacuClick.ro a tatonat piata, focusul nefiind profitul, ci atragerea unui numar cat mai mare de clienti. In termeni de rezultate, Alexandru Danciulescu spune ca “suntem foarte aproape de masa critica si, implicit, de break-even point (n.r. – punctul in care veniturile din vanzari egaleaza costurile). Acest lucru ne incurajeaza foarte mult, insa strategia noastra actuala nu pune accentul pe profit in urmatoarele 12-24 luni, ci pe dezvoltare si cresterea exponentiala a vanzarilor. Acum primeaza KPI (key performance indicators), precum numarul de clienti noi, numarul mediu de comenzi pe client (fidelizarea clientilor), customer service level etc. In 2012 estimam ca vom ajunge sa adaugam si cea de-a saptea cifra la cifra de afaceri”, conchide reprezentantul CumparacuClick.ro.
Potrivit acestuia, cosul mediu de cumparaturi are o valoare de 350 de lei, iar cele mai vandute produse sunt laptele, ouale, legumele proaspete, bauturile (apa, suc, bere, vin), dar si produsele bio, care “au un trend foarte bun in ultima perioada”.
Actualitate si perspective pentru piata de profil
Despre stadiul in care se afla piata de profil in prezent si tendintele pe termen scurt si mediu, Alex Danciulescu considera ca acest segment de comert este in dezvoltare in Romania, “cu tendinte de crestere semnificativa pe termen scurt si crestere exponentiala pe termen mediu si lung. In particular, din punctul nostru de vedere, zona alimentara va deveni mult mai populara in urmatorii ani, din considerente de timp si eficientizare a costurilor”. Din acest motiv, reprezentantul CumparacuClick.ro estimeaza ca in curand magazinul va lista aproximativ 20.000 de produse pe rafturile sale virtuale, in prezent oferta fiind de aproximativ 15.000 de articole. “In ceea ce priveste celelalte tipuri de produse, multe din ele sunt parte integranta din planurile noastre de dezvoltare pe termen scurt si mediu. Paleta de produse de ingrijire creste in fiecare zi, iar de la inceputul anului CumparacuClick.ro afiseaza si peste 2.500 de titluri de carti”, mai spune Danciulescu, precizand ca in curand intentioneaza sa lanseze sectiuni dedicate electrocasnicelor, bricolajului dar si florilor si parfumurilor.
Alegerea furnizorilor
Despre furnizorii cu care lucreaza si criteriile dupa care sunt alesi acestia, Alex Danciulescu spune ca in general cauta cel mai bun raport pret/calitate. “Se intampla sa cautam si cel mai ieftin produs sau un produs anume, indiferent de pret, asa ca furnizorii sunt numerosi si variati. Ceea ce au insa in comun este seriozitatea, pentru ca trebuie sa ne livreze exact ceea ce si-au asumat, cu costurile si in intervalul stabilite”.
Firma care gestioneaza acest concept este si importator unic al unor vechi furnizori in Europa de Vest pentru o serie de produse (in special legume, produse alimentare sanatoase, bio, dietetice), care sunt de asemenea livrate catre piata romaneasca prin intermediul altor hypermarketuri si supermarketuri.
Restul achizitiilor sunt facute de la producatori, importatori/distribuitori si, in unele cazuri, de la depozite en-gros sau chiar magazine cash&carry. Exista si cazuri in care, daca un client cere explicit un produs care nu exista pe site, acesta este achizitionat special dintr-un alt magazin.



