Magazine care răspund la întrebarea existenţială “Noi ce mai mâncăm astăzi?” | Progresiv

Odată cu lansarea noului website www.magazinulprogresiv.ro ne-am propus să urmărim pentru voi inovaţiile în materie de concepte de magazine, iar un model care prinde tot mai bine contur, în Europa cel puţin, este cel al magazinelor cu soluţii.Magazine care răspund la întrebarea existenţială “Noi ce mai mâncăm astăzi?”

Tare ne-ar plăcea să vedem astfel de proiect şi în urbanul mare din România, dar până o să avem un astfel de exemplu vă propunem un studiu de caz din Anvers, Belgia.

HNGRY, magazinul despre care vă vorbim, şi-a deschis porţile acum câteva săptămâni, şi este un concept care le propune cumpărătorilor reţete şi mai puţin produse. Deşi mai există astfel de magazine în Europa, pentru Belgia este un concept unic.

Alimentele vândute sunt grupate şi porţionate după reţete care pot fi preparate rapid. Reţetele, în număr de 10, se schimbă săptămânal şi sunt creaţia proprietarului magazinului, Thierry Peeters, care anterior a deţinut un restaurant.

Porţiile sunt gândite pentru 2 persoane şi alături de fiecare reţetă există şi sugestii de tipuri de vin care pot acompania acel fel de mâncare, dar şi o selecţie de ustensile necesare în procesul de preparare.

În mod evident, cel mai mare avantaj adus de acest concept este cel legat de salvarea de timp. La polul opus, nu este un loc ieftin unde să îţi faci cumpărăturile, o masă pentru 2 persoane costând în jur la 14 euro.

Majoritatea produselor proaspete provin de la producători locali, iar pe lângă cele 10 reţete magazinul oferă şi o sortimentaţie de ceaiuri, cafea, vinuri, accesorii de bucătărie, decoraţiuni de masă şi cărţi de gătit.

Din punct de vedere al mercantizării, creatorul HNGRY a preferat să lase mult spaţiu de respiraţie produselor, astfel că deşi suprafaţa de vânzare este generoasă – 350 mp – sortimentaţia magazinului nu depăşeşte 600 de produse. În magazin mai există de asemenea şi o zonă de bucătărie unde se pot organiza workshop-uri.

Alte concepte asemănătoare mai sunt Bilder & De Clercq, în Olanda, sau Kochhaus, în Germania.

Surse foto: gondola.be; momsandmojitos.com; retaildetail.be

 

paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...