Macromex takes over the distribution of Häagen Dazs ice cream | Progresiv

Macromex, one of the largest players in the food industry in Romania, will take over, starting with February, the distribution of Häagen Dazs ice cream. So far, the American ice cream brand has been distributed by Maresi Foodbroker. Macromex takes over the distribution of Häagen Dazs ice cream

“Last year we took over the Alpro distribution and in February 2020 we will take over Häagen Dazs. We are talking about strategic partnerships because the vegetal ice cream segment was poorly covered, and in the second case we are talking about a gourmet ice cream, and with these takeovers we reach a complete portfolio”, said Albert Davidoglu, Macromex CEO, for Progresiv.

Regarding the approach and strategy of brand development, the executive said that there will be significant investments in this brand, in TV campaigns and digital. "The owners of Häagen Dazs want mass-market now. Last year they launched the stick version and for this they need refrigerated displays, and we have very well matched their strategy. In addition, the brand will have a presence in several points of sale, even in the independent retail”, added Albert Davidoglu.

Regarding the results that this takeover will generate, Albert Davidoglu argues that with the takeover of the Häagen Dazs distribution and the ice cream brand Alpro, Macromex will reach a market share of 12%, which will ensure the second position in the market.

Macromex is one of the largest players in the food industry in Romania. The company ended 2019 with an 11% increase in the local market versus 2018 and has an extensive portfolio of own brands such as Edenia, Corso, La Strada, Azuris and partner brands.

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...