L’Oréal to open virtual beauty school | Progresiv

Cosmetics firm L’Oréal and online video platform YouTube plan to create cosmetics-focused content together. For the French company, this is a way to compete with the independent vloggers that currently dominate the market. L’Oréal to open virtual beauty school

Ad agency Pixability says these independent content creators generate 97 % of all YouTube-related cosmetics views as they produce ten times as much content as the major brands do themselves. L’Oréal has now decided to launch a virtual beauty school, together with YouTube, to take back a bit of that visibility. The company offers ten vloggers the opportunity to get a six month education that starts in the summer, learning how to create content and how to broaden their audience.

Once the program is finished, these vloggers should help to drastically increase L'Oréal's presence on YouTube. The cosmetics company will also create several documentaries throughout the program and broadcast those on its own YouTube channel. L''Oréal hopes these pretty much unknown vloggers can add authenticity to the project, what would not be the case if it did something itself or if it hired a celebrity. (www.retaildetail.eu)

Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...