Lidl exported Romanian products worth 28 million euros last year | Progresiv

German discounter Lidl exported last year to European stores Romanian products worth more than 28 million euros, 40% more than in 2017, the company announced. Lidl exported Romanian products worth 28 million euros last year

Products such as dairy, oil, juices or snacks have arrived on the shelves of Lidl stores in Belgium, Bulgaria, Czech Republic, Cyprus, Greece, Ireland, United Kingdom, the Netherlands, Poland, Spain, Slovakia and Hungary. The data were included in the second Lidl sustainability report, for the period March 1, 2017 - February 28, 2019.

The data presented in the report include the value of the Romanian products that arrived in Lidl stores in Europe, the number of Romanian Lidl partner suppliers and the investments in their development, the measures and the results obtained in reducing the quantity of plastic and in increasing the quantities of waste collected and recycled, the value of investments in partner NGO projects, as well as other information about the company's sustainability efforts.

Thus, over 80% of the suppliers of goods and services were from Romania. Moreover, the quantity of vegetables and Romanian fruits purchased increased in 2018 by 19.42%, compared to 2017. In total, over 90,000 tons of fruits and vegetables were purchased from over 200 local producers, Global Gap certified.

The number of suppliers in Romania for the whole assortment increased in 2018 by 9.69%, from 320 in 2017, to 351 in 2018. In contrast, Lidl eliminated from its assortment and from the recipes of the items purchased from the Romanian suppliers the eggs that come from from chickens raised in batteries.

On the other hand, the number of products from the Camara Noastra (Our Pantry) private label range increased by 75% - from 98 products in 2016, to 175 products in 2018.

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...