Lidl a deschis primele 11 magazine construite de la zero. Vezi galerie foto | Progresiv

Disconterul german Lidl a inaugurat luni, 10 octombrie, primele 11 magazine construite de la zero in Romania, ajungand astfel la un total de 118 unitati operationale, dupa finalizarea procesului de rebranduire a celor 107 magazine Plus, in iunie anul acesta. Este prima comunicare oficiala pe care grupul o are in Romania de la preluarea retelei Tengelmann, in februarie 2010. Noile magazine au fost deschise in Bucuresti (doua unitati), Campulung, Dragasani, Focsani, Giurgiu, Pitesti, Selimbar, Timisoara, Turda si Zalau. Lidl a deschis primele 11 magazine construite de la zero. Vezi galerie foto

Pe langa magazinele deschise cu ocazia acestei inaugurari nationale, Sergiu Fala, responsabil cu expansiunea si serviciile centrale in cadrul Lidl Romania, spune ca „mai avem alte 17 magazine in proces avansat de finalizare si multe alte proiecte in lucru. Nu avem un target din punct de vedere al expansiunii, iar ritmul de dezvoltare va fi dictat de piata”.

Acesta a mai adaugat ca „vrem sa ne cream o structura solida in orasele mici si in zonele intens populate. Targetam orase cu cel putin 30.000 de locuitori, unde sa existe si o industrie locala care sa sustina vanzarile. Pe masura ce puterea de cumparare va creste o sa luam in calcul si intrarea in orase cu mai putini locuitori”. Lidl Romania este in continuare in proces de achizitie de terenuri, cautand locatii pe strazi principale, cu acces bun pentru aprovizionare si cu o marime cuprinsa intre 4.000 si 10.000 mp.

Magazinele Lidl sunt aprovizionate zilnic prin intermediul a doua centre logistice, unul localizat in Ploiesti si altul in Chiajna. Reprezentantii companiei au confirmat si existenta unui al treilea centru logistic in localitatea Iernut, in judetul Mures, de 40.000 mp, care va fi dat in folosinta la inceputul anului viitor. Acestia au mai spus ca pe viitor expansiunea se va face prin dezvoltare organica si nu mai exista in plan achizitia altei retele locale.

Lidl cauta furnizori locali
Grupul german a implementat in Romania doua variante diferite de magazin din punct de vedere al suprafetei efective de vanzare, unul de 1065 de mp si unul de 1280 mp. Numarul mediu de SKU-uri disponibil in sortimentatia discounterului este de 1300, iar circa 80% dintre acestea sunt marci private si exclusive Lidl. “Doua treimi din produsele vandute in Romania sunt produse local, iar dezideratul nostru este sa avem cat mai multi furnizori romani”, afirma Marek Bona, responsabil de achizitii marfuri in cadrul Lidl Romania.

Printre numele companiilor partenere deja care realizeaza produse sub marcile Lidl, Bona a vorbit despre Albalact, Cristim, Vel Pitar, Tymbark sau Angst. “Vrem in viitorul apropiat sa lansam o campanie de informare pentru producatorii romani care sunt interesati sa lucreze cu noi. Cautam in primul rand calitatea si capacitatea de a ne livra volumele de care avem nevoie”, a mai adaugat acesta.

Concomintent cu anuntul deschiderii celor 11 magazine, Lidl a lansat prima sa campanie de imagine axata pe evidentierea particularitarilor regionale din portofoliul sau de articole, care se desfasoara sub numele de “Tot ce-i mai bun din Romania. Tot ce-i mai bun din Europa”. Campania de imagine va fi derulata in toate mediile de informare, atat din Romania, cat si din Polonia, Cehia si Slovacia. Imaginea campaniei este romanca Monica Davidescu.

Pana acum, Lidl a comunicat doar prin intermediul revistelor din magazin, distribuite in zonele limitrofe. In plus, pot interactiona cu Lidl prin pagina de internet si prin social media, unde exista o comunitate de peste 91.000 de fani, cu mult peste orice alt retailer autohton prezent pe Facebook. De la inceputul lunii septembrie, in toate magazinele Lidl clientii au saptamanal doua zile de promotii la articolele nealimentare: lunea si joia.

Niciun comentariu despre rezultatele financiare
In 2010, potrivit datelor oficiale disponibile, reteaua de 107 magazine preluate de Lidl avea pierderi de circa 60 milioane de euro, mult peste cele din 2009, in timp ce cifra de afaceri inregistrase o usoara crestere de la 307 milioane de euro, la 345 milioane de euro. Intrebati fiind despre cum prognozeaza evolutia companiei acum si daca au fost recuperate din pierderi, reprezentantii Lidl au spus ca „ne concentram acum pe expansiune si nu putem comenta rezultatele financiare pe 2011 sau 2012”.

Reteaua de magazine Lidl, parte a grupului german de retail Lidl-Schwartz, numara 9.000 de magazine la nivel european si a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 42 milioane de euro.

De Romina Ardelean

 

 

parcuri de retail dezvoltare Romania spatii comerciale
Proiectele de retail livrate în ultimele două luni, 80% din suprafață finalizată în întreg anul trecut
În primul trimestru nu a fost finalizat niciun proiect nou de retail la nivel național, însă ritmul de livrare a crescut semnificativ în lunile...
eJobs: Candidații încep să caute tot mai mult joburile cu salariul afișat. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
eJobs: Candidații încep să caute tot mai mult joburile cu salariul afișat
Pe măsură ce piața muncii se apropie de momentul transparentizării salariilor, tot mai mulți candidați vor să afle salariul pe care ar putea...
Maspex vrea poziția de control în cadrul producătorului de vin Purcari
Grupul Maspex vrea poziția de control în cadrul producătorului de vin Purcari
Grupul polonez Maspex, producătorul Tymbark și Bucovina, a depus documentația pentru lansarea unei oferte publice voluntare pentru a obține o...
Bucureștiul, pe locul 7 în UE în topul celor mai dinamice piețe industrial-logistice. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
București, pe locul 7 în UE în topul celor mai dinamice piețe industrial-logistice  
Stocul modern de spații industriale și logistice închiriabile din București s-a extins de aproape patru ori în ultimii zece ani, depășind 3,6...