Lidl aduce in Romania investitii de 67 de milioane de euro - bani de la BERD | Progresiv
Grupul german Lidl & Schwarz a luat 67 de milioane de euro de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) pentru a lansa reteaua de discountere Lidl in Romania, potrivit datelor furnizate de institutia financiara.
Contractul de imprumut, anuntat de BERD inca din toamna anului trecut, a fost semnat la sfarsitul lunii decembrie 2010.
Tinand cont ca in descrierea proiectului de finantare se precizeaza ca acest credit va acoperi partial investitiile grupului in expansiune in 3 tari – Polonia, Bulgaria si Romania – investitiile totale ale Lidl in lansarea pe piata locala vor depasi valoarea de 67 de milioane de euro.
Aceasta suma ar putea acoperi aproximativ 70 de deschideri de magazine, tinand cont ca investitiile medii intr-un proiect de expansiune pe segmentul discounterelor, la nivelul pietei, sunt de circa un milion de euro.
Finantarea BERD include:
- 100 de milioane de euro pentru Kaufland Polonia
- 67 de milioane de euro pentru Lidl Romania
- 67 de milioane de euro pentru Kaufland Bulgaria
- 67 de milioane de euro pentru Lidl Bulgaria,
potrivit datelor furnizate de reprezentantii bancii.
In Bulgaria, Lidl a deschis deja primele sale 14 magazine, amplasate in 11 orase, lansarea oficiala a retelei avand loc la finalul lunii noiembrie 2010.
La inceputul anului trecut, reteaua germana a achizitionat de la grupul Tengelmann magazinele discounter Plus din Bulgaria si Romania, cu un total de 119 unitati operationale la data anuntarii tranzactiei.
Compania preluata in Romania – Pludi Market – a avut vanzari brute de 348 milioane de euro, 96 de magazine, un centrul logistic de circa 30.000 de metri patrati si 2.146 de angajati la nivelul lui 2009, iar in acest moment opereaza 106 unitati. In 2009, compania a fost pe pierdere.
Reteaua locala Plus s-a numarat insa in 2009 printre putinii retaileri care au raportat cresteri organice de vanzari fata de anul anterior, avansul fiind de 2,8% in acest caz, potrivit raportului financiar anual al Tengelmann, fostul proprietar al magazinelor.
Magazinele Plus nu au fost inca rebranduite in Lidl, insa venirea unui nou actionar a fost urmata de schimbari in echipa de management a operatorului retelei.
Lidl are in constructie, in acest moment, mai multe magazine in tara, primele inaugurari urmand sa se realizeze, cel mai probabil, in urmatoarele luni. Compania pe care a infiintat-o in Romania in urma cu trei ani avea in 2009 un capital social subscris de aproape 410 milioane de lei (97 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
de Mihaela Popescu