LaDoiPasi chain to double its number of stores in the next 4 years | Progresiv

LaDoiPasi's franchise chain, developed by Metro Cash & Carry retailer, continues to expand nationwide and estimates that in the next four years it will double the number of proximity stores. LaDoiPasi chain to double its number of stores in the next 4 years

The LaDoiPasi franchise is spread throughout the country, with 40% of shops in the south, 30% in the north, and 30% in the West. To date, more than 860 stores have been opened under the umbrella of LaDoiPasi, and the retailer is pursuing expansion in communities across the country, both urban and rural.

The accelerated development of the chain is generally supported by the advance of traditional commerce, which now accounts for 42% of the consumer goods market, according to Nielsen statistics, the increase in purchasing power and the investments made by the retailer.

"The success of a brand, irrespective of the category it belongs to, depends on the relationship it builds with each customer. LaDoiPasi relies heavily on the familiarity that entrepreneurs end up building with consumers, and franchise stores become more than self-serving areas, they are places for interaction and dialogue between store owners and members of the local community", underlined Geanina Ghiculescu, Head of Retail Marketing Metro Romania – LaDoiPasi Department.

The retailer targets 1,100 LaDoiPasi stores by the end of 2019. Metro Cash & Carry launched the LaDoiPasi concept on the local market in 2012. Next to Metro Cash & Carry, the biggest players on the proximity segment are Profi who works in this area with all three formats - Profi, Profi City and Profi Loco), Carrefour (Express, Express Orange, Contact), Mega Image (Shop & Go), Lagardere Travel Retail (1 Minute, Hub Conveniece) and Auchan (MyAuchan).

Metro Cash & Carry Romania recorded in the financial year 2017 a turnover of 4.72 billion lei, up by 8% compared to 2016, according to the data reported by the company to the Ministry of Finance.

Gabriela Beres Managing Director Puratos tendinte brutarie patiserie ciocolaterie. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Produsele tip răsfăț au cel mai mare impact asupra cheltuielilor alimentare
82% dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, și retailerul francez Carrefour România...
paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...