Kraft Heinz has strong Q2 profit growth | Progresiv

Kraft Heinz has reported better-than-expected profit growth for its fiscal second quarter, despite weak sales. The group also said it is reviewing all its product categories to improve quality, as it looks to attract consumers back. Kraft Heinz has strong Q2 profit growth

For the quarter, the world’s fifth-largest food & drinks maker saw net profit grow to 950 million dollars, from 366 million dollars last year, while underlying earnings were up 39% to 85 cents. The results were helped by its cost-control strategy, which saw general and administrative expenses fall by 19% to 895 million dollars in the quarter.

Sales, however, were down 4.7% to 6.8 billion dollars, hurt in particular by a 1.9% decline in the key US market.  The group was hurt by weaker demand for its Maxwell House and Smart Ones brands.

Kraft Heinz said it will now review its product quality, noting that consumers are increasingly shifting towards healthier and fresh foods. The group plans to develop new products to address those shifts in taste, with new dessert, cheese and frozen items set to be introduced in the second half of the year.

CEO Bernardo Hees noted: “Our biggest challenge remains the fact that we continue to have a number of categories where consumption trends are working against us. We have to fix some categories, we have to put more wood on the fire in some categories.” (www.kamcity.com)

Gabriela Beres Managing Director Puratos tendinte brutarie patiserie ciocolaterie. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Produsele tip răsfăț au cel mai mare impact asupra cheltuielilor alimentare
82% dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, și retailerul francez Carrefour România...
paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...