Kaufland stops market entry into Australia | Progresiv

Talk of Kaufland’s entry into Australia began in 2016, along with speculation around the potential entry of its sister company, Lidl. At the beginning of 2020, the Germany hypermarket operator looked to edge closer to entering the market, with its first store expected to open in 2021. Kaufland stops market entry into Australia

It has since been reported that Kaufland has invested over 295 million US dollars in Australia over the past three years. This has included the opening of an advanced distribution center, recruiting staff and executives, purchasing land and obtaining planning permissions for new stores.

Now, however, Kaufland’s acting CEO, Frank Schumann, has said it will be exiting the market, before it has even opened its first store in the country.

Kaufland announced it will let go of its 200 staff members, who will be left with “generous packages including all entitlements will be offered, as part of a thorough support and consultation process for all”. Regarding the existing investments, which includes the land and properties it has purchased, this will be "discussed with the relevant parties in [the] coming days".

Kaufland’s exit will be welcomed by leading Australian retailers, Coles and Woolworths. Both expected the German retailer’s arrival to instantly intensify price competition, like Aldi’s entrance to the market in 2001, which would eat into their margins.

The retailer stated it will be “concentrating its business on its European core markets in the foreseeable future”. It sees a great deal of growth potential in the region, and to further consolidate its leading position in some of the markets where it already operates. This will be especially the case in Romania, where it is reporting dynamic growth, and which is becoming a substantial revenue source. (retailanalysis.igd.com)

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...