Kaufland reopens three Tesco Poland branches | Progresiv

Discounter Kaufland has increased its presence in Poland, with the takeover of three former Tesco outlets, in Warsaw, Gdansk and Kraków. Kaufland reopens three Tesco Poland branches

The three stores opened under the Kaufland banner on 13 February, following a two-week overhaul.

Kaufland added that the three branches will be 'comprehensively modernised' during the summer, in line with the Schwarz Group-own brand's positioning.

“For Kaufland in Poland, this takeover is a logical step," commented Thorsten Sauter, Kaufland board member. "This will strengthen our position in the Polish food retail sector and actively help shape the consolidation of the European retail sector."

Kaufland also intends to take over a further four Tesco branches in Poland in the near future, it added.

In January, Tesco chief executive Dave Lewis told ESM that the retailer was committed to "improving the quality" of its operations in Poland, as it sought to drive profitability in the business.

"We knew that we were at a disadvantage because we were in hypermarkets, and the growth was in smaller formats," Lewis said of the ongoing restructuring of the Polish business. "So we sold some hypermarkets, we downsized the estate, and we reduced the range." (www.esmmagazine.com)

Sezamo colectare ambalaje SGR, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Sezamo lansează Xtra, un nou program de loialitate
Rohlik Group anunță lansarea Sezamo Xtra, cel mai ambițios program de membru de până acum, care înlocuiește fostul abonament Premium cu un...
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...