Kaufland, Lidl și Carrefour, cele mai vizitate magazine din mediul urban | Progresiv

Kaufland, Lidl şi Carrefour ocupa primele poziţii în topul magazine vizitate de cele mai multe persoane în ultima lună, potrivit studiului Retail Meter realizat de compania Exact Cercetare şi Consultanta. Kaufland a fost vizitat de 62% dintre românii din mediul urban, Lidl de 55% dintre aceștia, iar Carrefour de un procent de 37%. Kaufland, Lidl și Carrefour,  cele mai vizitate magazine din mediul urban

Topul se pastrează şi dacă ne raportăm la magazinele spre care s-au orientat românii pentru cumpărăturile necesare în gospodărie: Kaufland (28%), Lidl (18%) și Carrefour (13%).

“Conform studiului cantitativ Retail Meter, în coșul de cumpărături sunt întâlnite cel mai frecvent fructele și legumele (63%), pâinea (63%) și lactatele (62%). Acestea sunt urmate de dulciuri (56%) și băuturi non alcoolice (54%). Procentul românilor din mediul urban care cumpără mezeluri este de 50%, în timp ce cel al cumpărătorilor de carne proaspătă de 38%”, afirmă Ștefan Andrei, Marketing Manager Exact Cercetare și Consultanță.

Majoritatea persoanelor (75%) își fac cumpărăturile ce țin de gospodărie la intervale de 2-3 zile, aproximativ două treimi dintre respondenți (66%) realizându-le împreună cu altcineva. Când vine vorba de cumpărăturile generale, suma pe care românii o achită ajunge în medie la 162 lei.

Magazinul preferat pentru cumpărăturile generale

Atunci când aleg magazinul din care să cumpere, românii țin în primul rând cont de prețuri (66%), de calitatea produselor (62%) și de varietatea acestora (58%).

Kaufland, hypermarketul clasat pe prima poziție a topului preferințelor cumpărătorilor, câștigă teren datorită rotiseriilor situate în afara magazinelor, ale căror produse sunt percepute ca fiind gustoase și proaspete. Reducerile după anumite ore la fructe și legume sunt de asemenea apreciate, ca de altfel și eficiența caselor de marcat și verificarea gradului de satisfacție al cumpărătorilor prin intermediul casierilor.

Asa cum reiese din partea calitativa realizată în completarea studiului Retail Meter, Lidl se distinge prin produsele de origine germană, ce pot fi achiziționate doar în cadrul acestui lanț. Ele sunt percepute ca având o calitate ridicată, asemenea mărcilor consacrate, însă cu prețuri situate sub media acestora. Gamele variate de produse îi atrag pe cumpărători, la fel și reînnoirea acestora de 2 ori pe săptămână. Produsele de panificație și săptămânile cu specific internațional se bucură de asemenea de aprecieri, trezind în rândul clienților dorința de a reveni pentru a descoperi noutățile.


La rândul său, Carrefour este perceput ca fiind cel mai răspândit și popular brand. În plus, Carrefour Market și Carrefour Express vin să completeze harta extinsă a locațiilor brandului francez. Clienții apreciază în primul rând serviciul de livrare online și posibilitatea servirii mesei în cadrul hypermarketurilor. Sunt de asemenea menționate ca elemente distinctive existența mărcii proprii – Tex, gama vasta de produse electronice și raionul de vinuri bine aprovizionat.  

Rezultatele Retail Meter vizează obiceiurile și comportamentul de cumpărare din magazine și au fost obținute în urma studiului cantitativ & calitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță în luna septembrie. Cercetarea cantitativă a fost realizată pe un eşantion de 1.048 de respondenţi, din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 60 de ani, chestionarul fiind administrat online. Studiul calitativ a fost realizat prin intermediul a 4 focus grupuri mixte, cu participanţi cu vârste cuprinse între 18 şi 39 de ani.


Specializată în domeniul cercetării de piață, al sondajelor de opinie și al consultanței în marketing, Exact Cercetare și Consultanță, parte a BBDO Group, oferă o gamă completă de metode, tehnici și instrumente de cercetare pentru studii cantitative și calitative
 

optimism oameni de afaceri studiu EY global
Directorii generali, optimiști în privința perspectivelor de creștere în 2025
Directorii generali din lume se declară optimiști în privința creșterii în 2025, în pofida complexelor provocări geopolitice și...
România, al doilea cel mai mare beneficiar de noi proiecte de retail din Europa Centrală și de Est
Retailul modern din România, în plină expansiune
Piața de retail modern din România continuă să se extindă, contrar tendințelor de încetinire economică, susținută de un consum în...
Nedelcu Tudor Penny expansiune retea magazine discounter. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Tudor Nedelcu, Team Leader Expansiune la PENNY România, despre planurile de extindere ale rețelei
Cu peste 400 de magazine deschise la nivel național, PENNY continuă să fie unul dintre cei mai activi retaileri din România. Tudor Nedelcu, Team...
schimbari in echipa de achizitii a Kaufland international
Schimbări în echipa internațională de achiziții a retailerului Kaufland
Retailerul german Kaufland, parte a grupului Schwarz, va separa începând cu data de 1 martie diviziile de vânzări și achiziții la nivelul...