ITALY: Ferrero develops packaging from waste hazelnuts and cocoa beans | Progresiv

Italian confectionery giant Ferrero has teamed up with renewable packaging company Stora Enso to find a productive use for the hazelnut shells and cocoa bean peel left over from the production of its confectionery products. ITALY: Ferrero develops packaging from waste hazelnuts and cocoa beans

The resulting material – dubbed EcoPaper – is made of waste material that has been converted using a dry milling process and then added to the middle layer of a triplex folding box board. There, it acts as a partial replacement for virgin cellulosic fibres. Hence, the waste materials are upcycled as raw materials for board production and not being treated as waste, leading to a more sustainable and economical packaging solution.

The technology has been co-developed by the German research institute PTS as part of a 1.2 million euros project, which has been part-funded by the European Union.

The production methods were developed in Italy and Germany during the program’s laboratory phase in 2011. The results were then transferred to the pilot plant in mid-2012, and EcoPaper now intends to scale this up to an industrial level.

Ferrero’s coordinator on the project said: “We have access to large amounts of residual by-products which we realised could be used constructively. Initial hurdles concerned how to process the waste before use, but we overcame those problems by refining the milling process.” (www.foodbev.com)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...