ITALY: dm confirms market entry | Progresiv

The chain of cosmetic products for personal care stores, dm drogerie markt, lands in Italy. "We have already started looking for Italian managers for our new company dm drogerie markt to prepare our entry into the Italian market in the course of 2017," said CEO Hubert Krabichler. ITALY: dm confirms market entry

With more than 3,300 offices in 12 countries and annual sales of over 9 billion euros in 2015, the chain arrives in Italy as a giant in its field. The first locations for future stores have already been examined, choosing to focus its activities in the area of northern Italy. The headquarters of dm Italy will be located in the area between Verona and Padua.

"Italy is for dm an extremely promising market," says CEO dm Krabichler, referring to the growing expense and the recent increase in the index of consumer confidence, the decline in unemployment and the positive growth trend for this type of stores. "The recent reforms of the Italian Government have established a new framework, which has made possible new investments and creating new jobs", Hubert Krabichler describes the changed situation on the Italian market.

The assortment of dm is composed of over 14 thousand cosmetic products with the two main core business concentrated in the areas of Beauty and Wellness, as well as an assortment dedicated to pet food and photography.

dm drogerie markt has opened its first store in 1973. In 1976 it crossed the German borders to expand into Austria and in 1993, to the South-Eastern Europe. With over 55,000 employees and more than 3,300 locations, dm is now present in 12 different European countries. (www.azfranchising.com)

Penny despre asteptarile pe anul acesta
Daniel Gross, PENNY: Estimez că și anul acesta o să fim lideri la capitolul creștere
După o creștere de 13% a cifrei de afaceri în 2024, PENNY estimează că 2025 va fi al patrulea an consecutiv în care compania va conduce...
Autoritățile au confiscat de peste trei ori mai multe țigarete de contrabandă în 2025 comparativ cu anul trecut. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Autoritățile au confiscat de peste trei ori mai multe țigarete de contrabandă în 2025 comparativ cu anul trecut
În primele zece luni ale anului 2025, autoritățile române au reținut peste 186 de milioane de țigarete de contrabandă, cu o valoare estimată...
Maspex Romania primește undă verde pentru preluarea pachetului majoritar al Purcari Wineries. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Maspex Romania primește undă verde pentru preluarea pachetului majoritar al Purcari Wineries
Maspex Romania, parte a Grupului Maspex, a primit ultimele aprobări necesare din partea Consiliilor Concurenței din România, Bulgaria și...
annabella deschidere magazine in Bucuresti 2
Annabella intră pe piața din București cu 17 magazine, în urma preluării locațiilor de la Mega Image
Rețeaua de retail Annabella, o afacere 100% antreprenorială, deținută de soții Dorina și Dan Mutu, se extinde pe piața din București și...
Lidl și Grup Șerban extind parteneriatul privind furnizarea de cartofi. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Lidl și Grup Șerban extind parteneriatul privind furnizarea de cartofi și în extrasezon
Lidl România și Grup Șerban Holding anunță extinderea parteneriatului comercial care facilitează prezența cartofilor românești în cele...
Studiu: Tinerii din Generația Z consumă carne mai mult de șase ori pe săptămână. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Studiu: Tinerii din Generația Z consumă carne mai mult de șase ori pe săptămână
Peste 95% din tineri urmează un model alimentar omnivor, consumând alimente de toate tipurile, inclusiv carne, lactate, ouă, fructe, legume și...