Italian private-label market worth 10 billion euros in 2016 | Progresiv

The Italian private-label market is set for a recovery in 2016, after three years of declining sales, reports daily Il Sole 24 Ore. According to the latest IRI data, updated in September, the private-label segment has seen a 1.7% increase in value sales and a 0.2% increase in volume, reaching a market share of 18.5%. Sales in hypermarkets, supermarkets and independent retailers reached 9.76 billion euros, despite a 1% reduction in household food purchases. Italian private-label market worth 10 billion euros in 2016

Guido Cristini, scientific coordinator of the Private Brand Observatory, told the publication that the private-label market should end 2017 with sales of 10 billion euros (excluding discount stores, where it accounts for 50% of sales).

Leading products in the private segment are premium and bio products that together are worth over 1.32 billion euros. The premium segment has seen 14% growth in value and 12.4% growth in volume, while the bio segment has grown by 16.1% and 14.4%, respectively.

According to Cristini, private label has achieved growth in the higher-value segments, where the retailers are responding to new needs of consumers by offering innovative quality products.

Also growing are mainstream private-label products (+0.8%), approaching €8 billion in sales and a market share of 81.6%. However, sales of entry-level-price-range products have collapsed over the past year, losing 22% in value and one quarter in volume. This segment now has a 2.6% market share, equal to almost 256 million euros. Lately, the retailers have started reducing the private-label range in this category, replacing it with branded products.

Over the past year, an average of 75 new local and traditional products have been launched, as well as 26 bio and 22 functional foods. Overall, each retailer offers 180 premium local products, 90 bio products and 53 functional products. (www.esmmagazine.com)

angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...