Investiti in 2012? | Progresiv

La inceput de an, majoritatea retailerilor raman in silenzio stampa chiar si atunci cand vine vorba de planuri de expansiune pe 2012. O atitudine rezervata dar oarecum justificata de situatia economica instabila. Proiectele noi concretizate deja de unii dintre acestia ne dau insa cateva indicii legate de ceea ce ar putea urma: doua hypermarketuri Kaufland, patru inaugurari Lidl, cinci deschideri Mega Image, toate acestea intr-o singura luna. Investiti in 2012?

Trei dintre cei mai activi retaileri de pe piata din ultimul an incep deci 2012 in forta si, cel mai probabil, il vor continua in acelasi ritm. De partea cealalta, luna ianuarie a adus inchiderea majoritatii magazinelor MIC.RO, dupa o perioada destul de tulbure pentru companie din cauza relatiei tensionate cu furnizorii. Este interesant de vazut care va fi deznodamantul in cazul celei mai mari retele romanesti de magazine, un business in care s-au investit pana acum peste 70 de milioane de euro - daca luam in calcul si pierderile raportate de companie in 2010.

Revenind la capitolul investitii, 2012 a adus totusi si o noutate pe piata: inaugurarea unor platforme de comert online de catre retelele METRO si SPAR. Un proiect pilot pe online fusese deja implementat de catre reteaua de hypermarketuri Cora in 2010, initial in magazinul din Baia Mare si extins apoi in toate unitatile din lant pentru raionul de electronice si electrocasnice, pe modelul rezervarii produselor pe internet si ridicarii comenzii din magazin.
Multi se intreaba daca acesta este mult asteptatul start al comertului alimentar online, o zona in care s-au aventurat pana acum doar cativa antreprenori mici (probabil pot fi numarati pe degete). Intre timp, din Europa Centrala si de Est vin noi stiri cu proiecte de supermarketuri si hypermarketuri online ale marilor retele, ultima dintre acestea fiind lansarea magazinului virtual Tesco din Praga, prima platforma de retail online a companiei din regiune.

robabil 2012 ne rezerva si alte surprize privind forma investitiilor realizate de marile retele alimentare: modele noi de comert, preluari de magazine, francize noi etc. Retailul modern inainteaza astfel tot mai mult pe taramul inovatiilor, chiar daca semnalele din exterior ne spun ca urmeaza un an dificil. Un exemplu bun de urmat si pentru comertul traditional? Va las pe dumneavoastra sa gasiti raspunsul.

economie circulara
Academia de Sustenabilitate a lansat IMM4IMM, un marketplace dedicat afacerilor românești
Academia de Sustenabilitate, proiect dezvoltat de Social Innovation Solutions, a lansat IMM4IMM, un marketplace de soluții sustenabile. Gândit ca...
Ruxandra Târlescu Partener și Lider Retail & Consumer Markets PwC România
Ruxandra Târlescu preia conducerea departamentului de consultanță fiscală și juridică PwC România
Ruxandra Târlescu preia conducerea departamentului de consultanță fiscală și juridică al PwC România începând cu data de 1 noiembrie....
magazine diana
Magazine DIANA deschide o nouă locație în județul Dâmbovița
Rețeaua de Magazine DIANA a deschis o nouă locație în Potlogi, județul Dâmbovița, ajungând astfel la 83 de unități comerciale. Magazinul...
Achizitie LaFantana tranzactie axel johnson oresa. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Axel Johnson achiziționează La Fântâna de la Oresa
Axel Johnson Inc. (AJI) anunță achiziția companiei La Fântâna S.R.L, unul din principalii furnizori pe piața soluțiilor de apă din Europa...
Lidl extinde rețeaua de magazine la nivel național. citeste mai mult pe revistaprogresiv.ro
Lidl România deschide un nou magazin în Timișoara și ajunge la o rețea națională de 361 de locații
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în municipiul Timișoara, județul Timiș, acesta fiind magazinul cu...
cumparaturi_de_alimente_2
Furnizorul care pune la raft brandul propriu și marcă privată vinde de 48 de ori mai mult produsul private label
Ultimii ani au adus schimbări profunde pe piața FMCG, acestea fiind influențate de mai mulți factori de presiune economică și socială. Un...