Inovatiile in ambalare aduc noi oportunitati pentru carnea de pasare | Progresiv

Deoarece industria europeana a carnii de pasare se confrunta cu provocari majore pentru a imbu­natati procesele, comerciali­zarea si profitabilitatea, Sealed Air Cryovac a organizat un eveniment dedicat carnii de pasare la Packforum, centrul sau european de relatii cu clientii din Paris. Inovatiile in ambalare aduc noi oportunitati pentru carnea de pasare

Un numar de 72 de delegati din partea a 50 de companii din 21 de tari si-au indreptat pasii catre Paris in 16-17 iunie pentru a afla tendintele pietei si inovatiile recente in tehnologia ambalarii. Dupa prezentarile facute de leaderii din industrie si de expertii independenti, participantii au avut ocazia de a observa si utiliza cele mai noi echipamente in holul expozitiei Packforum – inclusiv utilajele de portionare, umplere, tratare termica si ambalare. Acestia au examinat prezentari de carne de pasare din toata Europa la „supermarketul” intern si cu ocazia unui tur al supermarketurilor din Paris – si au testat produsele finite.

Tendinte si oportunitati:

  • Consumul de carne de pasare per captia in UE a atins o medie de 22,2 kg in 2008. Pana in 2015 ar trebui sa creasca cu 9%.
  • Pana in 2030, carnea de pasare va inlocui carnea de porc ca proteina animala preferata la nivel mondial.
  • Pentru a produce 1kg de carne de pasare este nevoie doar de 2kg de graunte, ceea ce o face sa fie carnea cu cea mai lunga perioada de valabilitate.
  • Competitia acerba, presiunile legate de pret din partea retailerilor, standardele ridicate pentru bunastarea animalelor si obiceiurile in continua schimbare sunt provocari cheie pentru sectorul european de carne de pasare.
  • Inovatiile in ceea ce priveste ambalarea ofera solutii sigure si ieftine care sporesc interesul pentru carnea de pasare (protectie impotriva penetrarii apei, pungi imprimate, dispunere verticala, „cook-in-the-pack” (preparare in ambalaj), desfacere usoara, marinate etc.).
  • Placerea este de departe factorul cel mai important cand vine vorba despre alegerea consumatorului, jucand un rol important in 48,1% din achizitia de alimente la nivel mondial. Sanatatea se afla pe locul al doilea cu 26,1%.
  • Tehnologiile de ambalare pot spori semnificativ perioada de valabilitate.
  • Luc Sauban, Marketing Manager Case-Ready EMEA al Sealed Air, a subliniat cinci provocari majore cu care se confrunta sectorul UE de carne de pasare: standarde mai ridicate pentru siguranta alimentelor si bunastarea animalelor decat in alte parti, presiune in ceea ce priveste profitabilitatea, puterea concentrata a retailerilor si grupurilor din alimentatia publica, nevoia de dezvoltare de durata si preferintele consumatorilor. „Ambalarea“, a adaugat acesta, „este cheia pentru abordarea acestor provocari“.

 

Functionalitate pentru profesionisti

Bart Blomme, seful Meat Management al Metro Cash & Carry International, a enumerat principalele provocari cu care se confrunta compania sa atunci cand vinde carnea de pasare catre profesionisti. „Clientii nostri vor ambalaje functionale si informative. Pentru noi provocarea este sa crestem la maxim perioada de valabilitate, sa standardizam ambalajele cu detalii cum este codarea cu culori, sa furnizam dimensiuni adaptabile si sa oferim produse usor de manevrat, protejate impotriva apei, care se aseaza frumos pe rafturi fara a se deteriora“.

Cumparatorii profesionisti au in vedere si deseurile: acestia vor sa reduca la minim costurile de ambalare si eliminarea deseurilor. Bart Blomme a vorbit despre experienta Metro in China, unde piata carnii proaspete de pui creste cu 10% pe an. Distribuitorul a lucrat cu Sealed Air Cryovac pentru a oferi profesionistilor locali pui de o calitate mai buna, complet identificabila, cu o perioada de valabilitate la raft de o saptamana. Rezultatul a fost o punga protectiva de tip bariera Cryovac® cu informatii utile pe eticheta – si fara urme de sange la exterior.

Diferentiere pentru a raspunde noilor asteptari

Gastronome, al doilea mare producator de carne de pasare din Franta, isi adapteaza constant ambalajele la asteptarile consumatorilor si retailerilor. Managerul R&D al Gastronome, Alexandrine Pingel, a specificat: „Consumatorii cer alimente autentice, sanatoase, sigure, si bune pentru planeta. Dar, in acelasi timp vor sa se prepare repede si usor, in portii individuale. Vor plati in plus doar daca au de castigat – nu pentru smecherii”.

Pentru industria avicola, asta inseamna sa livrezi un produs care arata bine, cu ambalaj protector care garanteaza calitatea si integritatea sigilarii si, daca este posibil, asezat vertical. Ambalajele vacuum-skin cum este Cryovac Darfresh® impiedica alunecarea carnii atunci cand tavitele sunt asezate vertical. „Un alt avantaj este acela ca puteti gati anumite produse direct in ambalaj. Consumatorii nici nu trebuie sa atinga carnea cruda,” a adaugat Pingel.

Brandul unguresc de pui crescuti in aer liber Bo-Csi (Happy Chicken) a utilizat ambalajul ca element important in strategia sa de marketing. Managerul de Proiect al companiei, István Oláh, a explicat de ce au ales Cryovac® SES pentru a-si ambala produsele: „Arata asemanator cu folia PVC cu care sunt obisnuiti clientii, este protejat impotriva penetrarii apei, sigilat ermetic, cantareste putin si este rezistent, functioneaza cu orice fel de tavita. Se poate imprima cu opt culori pe 100% din suprafata, asa ca este foarte eficace in comunicare“.

„Nu i-am crezut pe cei de la Cryovac in ceea ce priveste siguranta si gustul“, a adaugat István Oláh. Societatea a contractat Institutul National de Cercetare a Alimentelor si Alimentatiei Ungaria (OHKI) pentru a testa si compara calitatile microbiologice si organoleptice ale alimentelor in folie traditionala PVC versus Cryovac® SES. „Cryovac® SES a avut rezultate mai bune in cazul ambelor criterii“.

Cryovac® si Packforum® sunt marci inregistrate ale Cryovac Inc., o filiala a Sealed Air Corporation. Cryovac Packaging si Cryovac Food Solutions sunt unitati comerciale ale Sealed Air si lideri globali in materiale de ambalare.

Cristian Salceanu
Cristian Sălceanu pleacă de la conducerea Sezamo
Supermarketul online Sezamo anunță plecarea lui Cristian Sălceanu din funcția de Country Director. Cristian Sălceanu, care preluase conducerea...
ordin ANPC de combatere a fenomenului de shrinkflation
Retailerii, obligați să marcheze la raft produsele cu gramaj redus și preț neschimbat
Un ordin al președintelui ANPC reglementează situația în care gramajul produselor este redus astfel încât prețul să fie menținut la fel....
Auchan Exigent Plaza deschidere supermarket e mari dimensiuni
Auchan inaugurează un nou supermarket de mari dimensiuni în București
Auchan continuă strategia de dezvoltare pe segmentul de proximitate și a inaugurat un nou supermarket de mari dimensiuni în Capială, ajungând...
Borsec cel mai iubit brand romanesc
Borsec, votat pentru a zecea oară „cel mai puternic brand românesc”
Borsec este liderul brandurilor românești, pentru a zecea oară, potrivit studiului BrandRo, realizat de Unlock Research. Studiul măsoară puterea...