Inca o categorie unde "complexul" brandurilor a fost depasit | Progresiv
A fost nevoie de mai mult de o decada de la aparitia primelor lanturi internationale de retail, si implicit a marcilor private, ca acestea sa ajunga in top cinci marci vandute, intr-un segment unde exista multa reticenta din partea cumparatorului datorita caracterului special al produsului - scutecele pentru bebelusi de unica folosinta.
Astfel, datele de retail audit arata ca, in perioada ianuarie - octombrie 2011, primele cinci branduri - Pampers, Bella Baby Happy, Pufies, marcile private si Libero - detineau o cota de piata de piata de 98,6% in volum vanzari si de 98,7% in valoare vanzari. Este drept ca intrarea produselor marca privata in top cinci a fost ajutata si de expansiunea retailului modern in urbanul mic, unde puterea de cumparare nu este la fel de mare ca in marile orase.
De altfel, si structura vanzarilor pe canale de distributie arata o impunere clara a hypermarketurilor, supermarketurilor si discounterilor, care cumuleaza 72% din volumul vanzarilor si 69,2% din valoarea acestora. Este o crestere semnificativa a insemnatatii acestui canal de peste doua cifre procentuale, daca raportam la ceea ce se intampla in urma cu cinci-sase ani.
Desi vorbim despre o piata relativ matura si consolidata, cu un echilibru in ceea ce priveste impartirea produselor pe segmentele economic, mainstream si premium, totusicategoria scutecelor de unica folosinta din Romania prezinta inca potential de crestere, pe masura ce parintii acorda din ce in ce mai mare importanta sanatatii copilului. Cu precadere pentru brandurile consacrate, gradul de inovare va fi un criteriu important in ochii cumparatoarelor, fie ca vorbim despre forma scutecelor, sistemul de prindere, sau de beneficiile suplimentare - hipoalergenice, cu PH neutru, testate dermatologic.
Categorii cu potential de asociere la raft:
- servetele umede;
- pudra pentru bebelusi;
- crema pentru bebelusi;
- pungi parfumate pentru scutecele folosite.





