Imports of food products and live animals, up by 11.4% in 2019 | Progresiv

The increasing consumption on the Romanian market translates into increasing imports, most of them with high costs, given the depreciation of the national currency against the European one. Imports of food products and live animals, up by 11.4% in 2019

Only in the area of ​​food products and live animals, the data from the National Institute of Statistics (INS) indicates an increase of imports by 11.4%, to the value of 6.7 billion euros, which means almost 8% of the total imports made in 2019.

In addition to this category are imports of drinks and tobacco, where the growth was 3.8% in 2019 compared to 2018. Only in December, the value of imports of beverages and tobacco rose by 70 million euros, from 670 million euros at the end of November, to 740 million euros in December.

In this category, however, exports increased considerably. INS data indicates an increase of almost 32% in exports of beverages and tobacco, with a cumulative value of 1.11 billion euros.

Companies operating on the local market also exported food products and live animals. INS data indicates exports worth 4 billion euros at the end of 2019 in this category, which represents a share of 6.9% of total exports.

At the end of last year, total imports amounted to 86.2 billion euros, while total exports reached 69 billion euros. This means that Romania's trade deficit exceeded 17 billion euros in 2019, with more than two billion euros more than in 2018.

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...