Huge investments for Lidl's parent company | Progresiv

Schwarz Group invested five billion euro in 2015, which is a record for the company owning discounter Lidl and Kaufland. The majority of the funds went towards new store openings and an update for the current store chain. Huge investments for Lidl's parent company

The sum means that Schwarz Group invested more than its German competitors Edeka, Rewe and the Metro Group put together. Other European companies like Carrefour, Ahold or Tesco also did not invest as much. Only American Walmart invested more (more than ten billion euro), but as Schwarz invested 6.3 % of its total turnover, while Walmart "only" invested 2.4 % of its total turnover, Schwarz Group is the biggest investor worldwide.

The company's investments have been going up gradually over the past few years, while other supermarket companies have lowered their investment levels. The group's annual investments have grown one billion euro since fiscal year 2012/2013 and it expects to add another billion euro this year. In 2018, it hopes to jump across the pond, to the United States, which means its investments will not drop in the next few years. (www.retaildetail.eu)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...