How will the global retail market look like in 2020 | Progresiv

Retail markets will deliver mixed results in 2020, according to a The Economist Intelligence Unit, reffering to the fact that sales will remain at a level similar to that of 2019 in terms of volume, but will grow in value. Thus, the evolution will reflect both regional trends and the difference between currencies and the fact that emerging markets will grow at a faster rate than developed ones. How will the global retail market look like in 2020

One of the important factors in the evolution of sales in the retail area will be, in 2020, the trade war between the United States and China, which will determine the prices in several areas of the world, especially Asia.

In nominal terms, retail sales in the 59 countries analyzed by the Economist Intelligence Unit will increase this year by about 4.8%, to 20.200 billion dollars. In terms of sales volume, the increase will be only 2.2%, down by 0.3% from the one reported in 2019. Sales of food products will increase by 5.1% to 9.500 billion dollars, in while sales of non-food products will increase by 4.6%, reaching 10.700 billion dollars.

At regional level, analysts at The Economist Intelligence Unit estimate that the largest growth will be in Asia, with retail sales increasing 3.3%, and the biggest advances this year will be reported in Vietnam and India. Although sales in China, Australia and the Philippines will fall, Asia will still generate about 45% of global transactions.

Online commerce will also continue to grow, but this evolution comes along with difficulties for retailers, the positive dynamics of this segment forcing retailers to close more physical stores. Sales based on social media will have platforms like TikTok or Instagram in the center, but there will also be increases in the segment of innovative technologies such as augmented reality. Investments in the area of ​​e-commerce will also be significant in 2020: Amazon, for example, plans to invest about 640 million dollars in developing operations in India.

SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național
SAMEDAY, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, anunță inaugurarea easybox-ului cu numărul 5.101, montat...
Ramona Hirnea, CBRE, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Un nou Head of Investor Retail Leasing pentru CBRE România
CBRE România, lider pe piața de consultanță imobiliară, anunță promovarea Ramonei Hîrnea în rolul de Head of Investor Retail Leasing pentru...
Mondelēz International investește în platforma europeană de agricultură regenerativă eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Mondelēz International investește în platforma eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români
Mondelēz International a anunțat că platforma sa de investiții de impact, Sustainable Futures, a realizat o investiție în eAgronom, o companie...
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate
Doar jumătate dintre consumatorii români citesc în mod frecvent etichetele produselor înainte de cumpărare, însă peste 80% nu știu care sunt...
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie
Aproximativ 75% din ambalajele de băuturi puse pe piață de către producători și distribuitori în luna martie a acestui an au fost colectate...
Sergiu Diaconu CEO Dulcinella Grup Romania despre noile divizii de business Dulcinella detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Dulcinella Group vrea o rețea națională de locații angro
Rețeaua de cofetării și patiserii Dulcinella România vrea o rețea națională de locații angro care va dezvolta partea de distribuție și va...