Henkel, rezultate peste masura asteptarilor | Progresiv

In anul fiscal 2009, Henkel a generat vanzari de 13,573 milioane de euro. Avand in vedere contextul de piata dificil, rezultatul semnifica o scadere de 3,9% fata de anul trecut. In termeni organici, mai precis excluzand variatiile de schimba valutar si procesele de achizitii/cedari, vanzarile au scazut cu 3,5% comparativ cu anul trecut. Henkel, rezultate peste masura asteptarilor

Dupa un declin substantial al vanzarilor in primul trimestru cauzat de criza economica, urmatoarele trimestre au fost caracterizate de o revenire progresiva. Totusi, evolutia celor trei sectoare de activitate ale companiei au continuat sa prezinte un tablou mixt. In timp ce diviziile de produse destinate ingrijirii gospodariei si cosmeticele au evoluat incurajator, inregistrand cresteri organice de 2,9% si respectiv 3,5%, vanzarile in divizia de adezivi a inregistrat o scadere organica de 10,2% din cauza dificultatilor intampinate de clientii industriali la nivel mondial.

Profitul operational (EBIT) a crescut cu 38,6%, de la 779 milioane de euro in 2008 la 1,080 milioane in 2009. Privind comparativ, fata de anul anterior 2009 a fost caracterizat de restructurarea sarcinilor rezultate din programul Henkel de intarire a eficientei „Global Excellence”. Ajustarea incasarilor si cheltuielilor exceptionale, ce a totalizat 284 milioane de euro, a generat scaderea profitul operational cu 6,6%, de la 1,460 milioane de euro la 1,364 milioane euro. Rezultatul a fost cauzat de rasturnarea de situatie petrecuta in divizia de adezivi.

Profitul operational a fost de 8% in timp ce profitul ajustat al vanzarilor s-a diminuat treptat de la 10,3% la 10%, din cauza declinului marjelor in divizia adezivi. Dimpotriva, profitul ajustat al vanzarilor la nivelul diviziilor de produse pentru ingrijirea gospodarie si cosmetice a crescut la 12,8%, respectiv 12,9%. 

ghiozdan rechizite inceperea scolii
eMAG: Clienții plătesc aproximativ 400 de lei pentru un ghiozdan complet echipat
În pragul noului an școlar cele mai căutate articole devin rechizitele, încălțămintea, dar și accesoriile precum ceasurile inteligente cu...
paco supermarkets inaugurare magazin paunesti, vrancea
Paco Supermarkets își extinde prezența în mediul rural din Vrancea
Paco Supermarkets continuă investițiile în expansiune și a inaugurat în începutul lunii septembrie magazinul cu numărul 18, în comuna...
Cristian Salceanu
Cristian Sălceanu pleacă de la conducerea Sezamo
Supermarketul online Sezamo anunță plecarea lui Cristian Sălceanu din funcția de Country Director. Cristian Sălceanu, care preluase conducerea...
ordin ANPC de combatere a fenomenului de shrinkflation
Retailerii, obligați să marcheze la raft produsele cu gramaj redus și preț neschimbat
Un ordin al președintelui ANPC reglementează situația în care gramajul produselor este redus astfel încât prețul să fie menținut la fel....
Auchan Exigent Plaza deschidere supermarket e mari dimensiuni
Auchan inaugurează un nou supermarket de mari dimensiuni în București
Auchan continuă strategia de dezvoltare pe segmentul de proximitate și a inaugurat un nou supermarket de mari dimensiuni în Capială, ajungând...
Borsec cel mai iubit brand romanesc
Borsec, votat pentru a zecea oară „cel mai puternic brand românesc”
Borsec este liderul brandurilor românești, pentru a zecea oară, potrivit studiului BrandRo, realizat de Unlock Research. Studiul măsoară puterea...