Heineken shares tumble as profits fall short | Progresiv

In the six month period to 30 June, Heineken’s operating profit, excluding exceptional items, rose just 0.3% to 1.78 billion euros with margin slipping 47 bps to 15.6%. This was well below the 6% growth expected by analysts, with Heineken blaming wet weather in June and higher input costs after the price of aluminium rose. Heineken shares tumble as profits fall short

However, Heineken’s beer sales continued to grow, with revenues rising in all regions, including double-digit growth in Asia Pacific, Africa, the Middle East and eastern Europe.  Overall revenue grew 5.6% to 11.4 billion euros with beer volume up 3.1%, despite tough comparables with the period last year which was boosted by the football World Cup. Volumes of its core Heineken brand grew by 6.9%, supported by the global roll-out of its no alcohol variant.

James Edwardes Jones, an analyst at RBC Capital Markets told the Financial Times that nothing was especially “wrong” with the results, the problem was they weren’t “very good” and suffered in comparison to other companies, not least fellow brewers AB InBev and Carlsberg, which had all recently reported results that were above expectations.

Heineken retained its full year outlook, stating that, excluding any major unforeseen macro economic and political developments, it was on-track for mid-single digit growth in operating profit on an organic basis. (www.kamcity.com)

unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...