Heineken Romania si-a propus sa reinvie conceptul de meserie. VEZI INFOGRAFIC | Progresiv
Berea Bucegi, aflata in portofoliul companiei Heineken, lanseaza platforma “Meserii pentru Romania”, un proiect prin care isi propune sa sustina scolile postliceale care formeaza meseriasii de maine.
„Prin acest proiect vrem sa reamintim romanilor importanta pe care meseriile si meseriasii buni o au pentru dezvoltarea societatii. Vrem sa ii incurajam si sustinem pe tinerii de astazi care s-ar orienta catre o meserie, chiar daca asa-zisa categorie a «gulerelor albastre» nu intra in topul profesiilor respectate de romani”, afirma Narcis Horhoianu, Director de Marketing Heineken Romania.
La baza programului se afla un studiu recent realizat la initiativa celor de la Heineken care si-a propus sa cerceteze perceptia romanilor despre meserii si profesii. Una dintre cele mai importante concluzii este faptul ca peste 53% dintre tinerii intre 18 si 24 ani s-ar orienta catre meserii, 71% dintre ei crezand ca o meserie se invata cel mai bine la scoala.
„La ora actuala, muncitorii sunt foarte cautati pe piata muncii: peste 15.000 slujbe scoase la concurs de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca se adreseaza celor cu studii medii si profesionale. Cu toate acestea, muncitorii necalificati au o pondere mare in randul populatiei, fiind a 3-a cea mai frecventa ocupatie, dupa agricultori si vanzatori, potrivit studiului”, se mai arata in comunicatul de presa al companiei.
Programul, realizat in parteneriat cu organizatia non-guvernamentala Junior Achievement, se adreseaza tuturor institutiilor publice de invatamant preuniversitar cu clasa a XIII-a si unitatilor publice de invatamant postliceal. ?colile unde tinerii au peste 18 ani se pot inscrie in competitie in perioada 22 septembrie - 17 octombrie 2014, pe platforma meseriipentruromania.jaromania.org, cu unul sau cu mai multe proiecte.
Evaluarea aplicatiilor va avea loc in perioada 20-26 octombrie, iar cei trei castigatori vor fi anuntati in intervalul 27-31 octombrie. Cele trei proiecte castigatoare vor primi finantare in valoare de 97.500 de lei fiecare, pentru dotarea atelierelor profesionale.
Regulamentul concursului si alte detalii legate de acest proiect pot fi consultate pe site-ul: www.meseriipentruromania.ro
Heineken Romania a raportat o cifra de afaceri neta de 1,12 miliarde lei in 2013, in scadere cu 5% comparativ cu anul precedent. Cu toate acestea, compania si-a mentinut pozitia de lider de piata si chiar si-a majorat usor cota de piata in valoare.
Compania are patru fabrici de bere situate in Craiova, Constanta, Miercurea Ciuc si Targu Mures si peste 1.100 de angajati. Compania mai are in portofoliu branduri precum Heineken, Ciuc, Silva, Golden Brau, Edelweiss, Zipfer, Amster, Birra Moretti, Krusovice, Foster’s, Strongbow, Sol, Desperados, Gösser, Schlossgold, Gambrinus, Harghita si Hategana.