Grupul Metro raporteaza cresteri de vanzari si venituri in Q1 | Progresiv
Grupul Metro a raportat, pe primul trimestru din 2010, vanzari de 15,5 miliarde euro, cu 2,3% mai mult decat in perioada similara din 2009. In Europa de Est, vanzarile Grupului au totalizat 4,9 miliarde euro, in crestere cu 4,3% fata de Q1 2009.
Situate la 7 miliarde de euro, vanzarile Metro Cash&Carry au fost relativ similare primului trimestru din 2009, scaderea fiind de doar 0,6%. Vanzarile diviziei din Germania s-au redus cu 1,8%, la 1,2 miliarde euro, in timp ce, in Estul Europei, acestea s-au sitat la acelasi nivel ca in primul trimestru din 2009, la 2,5 miliarde euro. Au crescut insa, semnificativ, veniturile inainte de impozitare, de la 10 miliarde, in Q1 2009, la 23 miliarde in primele trei luni ale acestui an.
Raportul financiar al grupului noteaza ca in Europa de Est vanzarile de non-food sunt in continuare sub presiune si au un impact decisiv asupra scaderii vanzarilor in termeni comparabili.
Divizia de supermarketuri Real a raportat o crestere a vanzarilor de 4,4% pe primul trimestru, la 2,7 miliarde euro. Compania afirma ca la aceasta crestere a contribuit expansiunea accentuata din Europa de Est si efectul pozitiv al ratei de schimb valutar. Astfel, vanzarile Real in Europa de Est s-au majorat cu 22,9%, la 0,7 miliarde euro, iar vanzarile in termeni comparabili in aceasta regiune au crescut cu 3,3%. Drept urmare, si veniturile inainte de impozitare s-au imbunatatit cu 29 milioane euro, de la o pierdere de 53 milioane in primul trimestru din 2009.