Global food industry M&A deals totalled 2.46 billion dollars in July | Progresiv

Food industry M&A deals in July 2019 amounted to 2.46 billion dollars globally, according to GlobalData, a data and analytics company and just-food's parent company. Global food industry M&A deals totalled 2.46 billion dollars in July

The value marked an increase of 3214.6% over the previous month and a rise of 7.8% when compared to the last 12-month average, which stood at 2.28 billion dollars.

But year-to-date deal values were down markedly on the same period in 2018.

Comparing the deals value in different regions for July, the Middle East and Africa held the top position, with transactions worth 1.8 billion dollars. At the country level, South Africa topped the list.

In terms of volumes, Europe emerged as the top region for food industry M&A, followed by North America and the Asia Pacific.

The top country in terms of M&A activity in the month was the US with eight deals, followed by Spain with six and Japan with four.

In 2019, as of the end of July, food M&A deals worth 11.83 billion dollars were announced globally, marking a decrease of 57.5% year-on-year.

The top-five food industry M&A deals accounted for 96.3% of the overall value during July. The combined value of the top-five food M&A deals stood at 2.36 billion dollars, against the overall value of 2.46 billion dollars recorded for the month.

Some of the top food industry deals of July 2019 tracked by GlobalData were PepsiCo's 1.8 billion dollars  acquisition of South Africa's Pioneer Food Group, the 300 million dollars acquisition of Kelsen Group by CTH (Belgium), PepsiCo's 130.5 million dollars acquisition of Natural Food International Holding and the 64.5 million dollars acquisition of Alimentation Sante by Midsona. (www.just-food.com)

angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...