GERMANY: Refresco Gerber to acquire PepsiCo German bottling facility | Progresiv

European soft drinks bottler Refresco Gerber has entered into an agreement to acquire a bottling facility in Germany from PepsiCo, bolstering its co-packing activities. GERMANY: Refresco Gerber to acquire PepsiCo German bottling facility

The acquisition of the plant in Hamburg fits Refresco Gerber’s buy-and-build strategy and further strengthens its footprint in the German soft drinks and fruit juices market, the company said in a statement. Included in the terms of agreement is a ten-year co-packing agreement with PepsiCo, which operates brands such as Punica and Lipton in the European marketplace.

Refresco Gerber CEO Hans Roelofs said: “This transaction lies at the heart of our buy-and-build strategy and confirms our focus on expanding our co-packing business. It further strengthens our relationship with one of our key customers, PepsiCo, for whom we already provide co-packing activities in France, Spain, Benelux and the UK.

“Germany is an important region for Refresco Gerber and with this acquisition, we take an important leap forward in our German co-packing activities and further improve our market presence.”

The acquisition is subject to the approval of German competition authorities and is expected to complete in the second quarter of 2016. Financial terms have not been disclosed. (www.foodbev.com)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...