GERMANY: Metro CEO wants to digitalize food industry faster | Progresiv

Olaf Koch, German Metro Group CEO, wants to focus a lot on the food industry's digitalization over the next few years as he feels it is trailing other markets in that regard. GERMANY: Metro CEO wants to digitalize food industry faster

Koch points to the opportunities a digital food industry could offer despite the fact that many currently fail to see the benefits. "Up to now there hasn’t been anyone to explain to restaurant owners or caterers howdigitalization could benefit their businesses", he told German Handelsblatt.

He believes Metro has an important part to play as those companies are some of its most important customers. That is why it wants to support about 30 start-ups that should help digitalize the food service industry. On top of that, Metro will invest in companies that have already progressed further in that regard.

Koch believes Metro can benefit financially from its investments in these companies, but it will also lead to a better customer relation: Metro could become known as a company that can solve problems. (www.retaildetail.eu)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...