FrieslandCampina sells majority stake in dairy specialist | Progresiv

Dairy giant Royal FrieslandCampina N.V. has announced that it has sold 82.3% shares in dairy specialist CSK Food Enrichment to Royal DSM N.V. for an undisclosed sum. FrieslandCampina sells majority stake in dairy specialist

The transaction, subject to customary conditions, is scheduled to close before the end of the year.

CSK produces dairy culture, rennets, and cheese coatings that are essential in determining the taste, texture, and bio-preservation of dairy products.

President of FrieslandCampina dairy essentials, Hans Meeuwis, said, "We are pleased that CSK Food Enrichment can develop under the wings of the Dutch-based company DSM.

"Solid long term arrangements have been made with the new owner securing a sustainable continuation of our relationship. This is a good outcome for all parties involved."

Earlier, the company had announced that it was looking for a new strategic alliance to accelerate growth. Almost all cheese in the Netherlands contain ingredients produced by CSK.

It has branches in Leeuwarden and Wageningen in the Netherlands, and is active in Europe and North America. The company, with approximately 180 employees, has a turnover of around 65 million euros. (www.esmmagazine.com)

Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...