FrieslandCampina to introduce paper straws for its European products | Progresiv

Dutch dairy cooperative FrieslandCampina has decided to introduce paper straws for all of its European packaged products which require a straw. FrieslandCampina to introduce paper straws for its European products

Over 100 million plastic straws will be replaced by a more sustainable paper variant by 2021, and the new straws will be introduced by all of FrieslandCampina’s European brands.

These include the Chocomel, Fristi, Campina and Optimel brands in the Netherlands; Cécémel, Joyvalle and Fristi in Belgium; Pöttyös in Hungary and Yazoo in the UK.

Outside of Europe, FrieslandCampina’s Dutch Lady brand in Hong Kong will also start using paper straws.

Figures provided by the company state that 142 million straws plastic will have been replaced by 2021, the equivalent of 23,000 kilometres and 57,000 kilos of plastic straws.

Last year, the dairy cooperative announced that it would make 100% of its packaging recyclable by 2025. A statement from the company states that the introduction of the straws by 2021 puts it ahead of the EU ban on disposable plastic straws, and builds upon last year’s release of recyclable cheese packaging, which achieved a plastic reduction of 30% for its highest-selling cheese packaging in Europe.

Patrick van Baal, global director, packaging development at FrieslandCampina, said: “It is not easy to develop a strong paper straw that is flexible and hygienic and that does not get soft too quickly while drinking. Besides, the straw must be degradable in case it accidentally ends up in the environment.

“After a lot of testing, we have succeeded in developing a straw that meets all these requirements.” (www.foodbev.com)

Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...