FRANCE: Italian food group Barilla opens largest bakery site in France | Progresiv

Italian food group Barilla has opened the largest pre-packed bakery production site - for soft bread and viennese pastries - in France. The extension and modernisation of the La Malterie facility in Châteauroux (30 million euros) represents Barilla’s most important investment in France since the acquisition of family bakery business Harry's in 2003. With the 12,000 m2 extension, the new 43 000 m2 site will host eight production lines. FRANCE: Italian food group Barilla opens largest bakery site in France

The first line of the new Malterie will increase productivity, thus allowing a 15 per cent decrease in waste, CO2 emissions and water consumption.

The 2014-2016 investment program worth 47 million euros also includes the building of a new crustless soft bread production line at the Plaine de l’Ain facility (near Lyon), inaugurated in June 2014. It also involves new equipment for the production sites of Valenciennes and Gauchy.

Since acquiring Harry's, Barilla has invested an estimated 170 million euros in the company, enabling it to become leader on the pre-packed bakery market, with a five per cent growth as of May 2015. (www.esmmagazine.com)

unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...