FRANCE: Growth in dairy sees Danone sales rise | Progresiv

French dairy giant Danone has reported a rise in sales and profits in its 2015 full year results, coupled with a rise in sales for the fourth quarter in a row. The makers of international brands such as Actimel and Danone, said a boost in US sales, as well as water and baby food, were fundamental to sales performance. FRANCE: Growth in dairy sees Danone sales rise

Sales for the three months ended Dec. 30 grew 2.2% to 5.38 billion euros from a year earlier despite being hurt by currency movements. This was higher than some analysts predicted. Danone reported 2015 net profit of 1.28 billion, up from 1.12 billion euros last year due to improved sales and lower financial costs.

Emmanuel Faber, chief executive, said: “Over the past 18 months, we have been making the changes necessary to take up the challenges of a new and ever changing world, as we pursue our purpose to provide pleasurable, healthier, sustainable hydration and eating options to our consumers each and every day. With organic growth of +4.4% and trading operating margin up +17 basis points like-for-like, our results are very solid and perfectly aligned with our objectives. They confirm that we have taken this mission to a new level, paving the way for strong, profitable and sustainable growth by 2020. We have further sharpened the consumer relevance of our brands, invested more in research and reshaped our organization for greater efficiency and deeper expertise. At the same time, we have enhanced our knowledge and capabilities to protect and grow our businesses, and have moved toward an optimal combination of more agility and discipline in our resource allocation and decision processes.”

“Our choices in 2015 delivered these solid results, which came from the combination of our businesses in both developed and emerging markets across all four of our categories,” he said. “In 2016, in a global context that remains volatile, Danone will continue to invest behind its brands and will mark a further important step to develop a balanced model of strong, profitable and sustainable growth.”

Danone’s 2016 targets include: sales growth within a range of +3% to +5%; and solid improvement of trading operating margin. (www.foodingredientsfirst.com)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...