FRANCE: Georges Plassat (Carrefour) still believes in physical stores | Progresiv

In a recent interview, Georges Plassat, French supermarket chain Carrefour's CEO, indicated he still believes there is a future for physical stores. He feels the digital and physical space have to work hand in hand in the future, to complement each other. FRANCE: Georges Plassat (Carrefour) still believes in physical stores

In an interview with French paper, Les Echos, Plassat said there is still a need to invest in physical stores, even in the digital age. "The physical network is the essential foundation", he said. A customer in the food industry is looking for contact, advice and service, things they are most likely to find in a physical store. "Who dreams about a world where you are secluded in your own home and control everything through a screen?" he added.

He is very convinced that the delivery costs will grow in the future, as that will be the only way to create a sustainable business model. Online stores will not eradicate physical stores, but will contribute to their evolution, he feels. The acquisition of the "pure player" Rue du Commerce fits entirely into his strategy to do similarly with Carrefour, as he intends to give his customers as many options as possible. (www.retaildetail.eu)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...