FRANCE: Danone reveals new medium-term sales targets | Progresiv

Danone has put forward new targets for sales growth for the medium term, even as it said it would look to boost the profits of its core dairy division. FRANCE: Danone reveals new medium-term sales targets

The group is now aiming for organic sales growth of more than 5% by 2020, as well as at least 200bps growth in operating profit margin at its dairy division. For 2015, it is sticking with an organic sales target of 4%-5% growth, with operating margin to slightly increase from last year’s 12.59%. 

CEO Emmanuel Faber, who presented the figures to the group’s investors, said the group will also aim to grow trading operating margin, earnings per share, and cash on an annual basis. By 2022, it is aiming for its dairy division to see 3%-5% growth in organic sales, its bottled water and infant nutrition divisions to see sales grow by 7%-10% each, and its medical nutrition division to see growth of 6%-8%. (www.kamcity.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...