FRANCE: Auchan upgrading and rebranding in France | Progresiv

Auchan is to upgrade one of its Simply Market stores in France to a more premium banner: Simply Market Gourmand. We also look at rebranding plans for French hypermarkets. The store, in Yvelines near Paris, is one of Simply's older stores, hence the decision to refurbish makes sense. A more premium concept will, however, better suit the local catchment area and customers. An Auchan director, speaking to LSA magazine, said the changes are not linked to the alliance with Système U and the Gourmand concept would not be rolled out further. The store is set to reopen in September. FRANCE: Auchan upgrading and rebranding in France

At the start of June it was reported that Auchan is rebranding French hypermarkets, adding '.fr' to the end to emphasise its multichannel business. The first Auchan.fr hypermarket is due to open in Meaux, north-east of Paris, in October and the changes will be rolled out to half of the hypermarket estate within two years; not all stores will be suitable for rebranding. Expansion is still on the cards for Auchan's hypermarket business, despite difficult conditions and poor performance, it will open seven in France over the next three years.

This change is part of Auchan's new image in France, and will be accompanied by a new strapline. Speaking on behalf of Auchan, Valérie Vendeville said the retailer is trying to move from a 'store brand' to a 'crosschannel brand'. (www.retailanalysis.igd.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...