FMCG spend in emerging markets overtakes developed markets | Progresiv

Emerging markets overtook developed markets in terms of consumer spending on fast moving consumer goods in 2016, the first time this has happened, according to a new report from Kantar Worldpanel. FMCG spend in emerging markets overtakes developed markets

The latest Kantar Worldpanel Brand Footprint report found that emerging markets accounted for 51% of global spend last year, up from 48% three years ago. These markets were also solely responsible for the FMCG value growth ($34bn) in 2016, driven by spending in Russia (14%), Sri Lanka (9%), Indonesia (6%), and the Philippines (6%).

Kantar found that global grocery spend growth slowed down to 3% last year, dropping from 4% growth in 2015.  However, this varied significantly by country – the Africa and Middle East regions reported 8% growth, Latin America saw a 9% rise, Europe recorded a 2% uptick (from 4% in 2015), the US had flat sales (from 1% growth previously), while Asia saw growth rise by just 2% (from 6% earlier).

The health and beauty category suffered the biggest slowdown in 2016, with just 1% growth. Home care performed best with 4% growth, while the food and beverages sectors achieved 3% growth each.

Local brands grew by 3.9% in 2016, while global brands grew by 2.6%. Local brands did particularly well in the food and beverage categories, being chosen in 74% and 67% of purchases, respectively. They have also gained a 1.1% share of the $2trn+ global FMCG market over the past three years.

Coca-Cola remains the world’s most chosen brand with a global penetration of 42% – in 9 countries, penetration rises to over 80% of the population. Dove attracted the most new households in 2016 – 14 million more households chose the brand in the last year. (www.kamcity.com)

Gabriela Beres Managing Director Puratos tendinte brutarie patiserie ciocolaterie. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Produsele tip răsfăț au cel mai mare impact asupra cheltuielilor alimentare
82% dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, și retailerul francez Carrefour România...
paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...