Fabrica de la Țaga se redeschide la sfârşitul lui noiembrie | Progresiv
Fabrica de brânzeturi de la Ţaga, din judeţul Cluj, închisă de FrieslandCampina România în vara anului trecut, va fi redeschisă la sfârşitul lunii noiembrie, urmând să fie operată de firma AgroTransilvania Cluster.
„AgroTransilvania Cluster și FrieslandCampina România anunță încheierea procedurilor de reautorizare și reabilitare a fabricii de brânzeturi de la Țaga, în vederea reluării producției.
Redeschiderea acestei unități de producție a fost posibilă în urma acordului semnat pe 29 august 2014 de FrieslandCampina România și Fabrica de Brânzeturi Transilvania, care s-a născut din asocierea dintre AgroTransilvania Cluster și Cooperativa Agricolă Someș Arieș”, se arată într-un comunicat.
Acordul prevede producția Brânzei de Năsal, sub brandul Napolact, dar și a altor tipuri de brânzeturi, sub brandurile proprii ale AgroTransilvania Cluster. Fabrica de brânză și grota de la Țaga, precum și brandul Năsal, au fost cedate temporar spre exploatare Fabricii de Brânzeturi Transilvania.
“Redeschiderea fabricii reprezintă răspunsul companiei noastre la mesajele consumatorilor și ale membrilor comunității locale, care și-au dorit să consume, în continuare, Brânza de Năsal”, a declarat Cornel Cărămizaru, Director de Vânzări FrieslandCampina România.
Fabrica de brânză din comuna Țaga este deținută de compania FrieslandCampina România și se află în conservare de la 1 iunie 2013.
Fabrica de Brânzeturi Transilvania a fost înființată de AgroTransilvania Cluster, asociat majoritar, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă Someș Arieș. AgroTransilvania Cluster este o structură formată din agenți economici, entități de cercetare, instituții și catalizatori ai sectorului agroindustrial transilvănean.
Cooperativa Agricolă Someș Arieș este formată din peste 50 de ferme, care cresc împreună peste 2.000 de vaci de lapte.
FrieslandCampina România este parte a grupului olandez FrieslandCampina, specializat în fabricarea produselor lactate. Compania etet prezentă pe piaţa din România cu brandurile Napolact, Milli, Oke, Campina şi Dots. În anul 2013, FrieslandCampina România a înregistrat o cifră de afaceri de 361 milioane lei.