EUROPE: Grocery market grows at lowest level on record | Progresiv

Spending by European consumers on everyday items in the second quarter of the year rose by the lowest level on record, according to new Nielsen retail performance data. EUROPE: Grocery market grows at lowest level on record

The report found that prices paid for FMCGs rose just 0.7% year-on-year, whilst volumes rose 0.1% – the lowest level for over two years. Consequently, grocers saw a 0.8% increase in takings at the till – the lowest ever figure since measurement began in the final quarter of 2008.

Across the 21 European countries measured, Turkey had the highest growth in takings at the tills (+8.9%), followed by Norway (+3.5%) and Sweden (+3.2%). At the other end of the scale, the biggest declines were in Greece (-7.2%) and Finland (-4.6%).

Of the big five western European markets, Spain (+2.1%) had the highest growth, followed by Italy (+1.2%). The UK had its worst performance for nearly two years (-1.6%), having the lowest growth among this group and the third lowest among all 21 countries.

Jean-Jacques Vandenheede, Nielsen’s European director of retail insights, noted: “The historically low performance across Europe is driven by two factors. The negative effect of Easter not occurring in Q2 this year but doing so last year, however, more significantly, the very low growth in France and Germany and the noticeable decline in the UK which is being driven by fierce price competition among the retailers. Southern Europe was often to blame for Europe’s poor performance but It’s currently doing quite well whilst northern Europe is today’s problem child.” (www.kamcity.com)

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...