EUROPE: Digital display market to double in the next five years | Progresiv

The market for digital display screens for businesses such as retail and financial services or those used in transport and education will double in the next five years at European level, aiming to reach over 1.2 billion dollars in 2019, according to estimates of Samsung Electronics Romania, digital display market leader. EUROPE: Digital display market to double in the next five years

“The growth is driven by increasing benefits for the retailers who digitize their commercial spaces: improving the rate of acquisition of new products by 10-25% and the increase of time spent by consumers in stores by up to 20%", said Samsung Electronics representatives.

The new business solutions were developed for stores, hotels, offices and medical offices, being created to fit the needs of a large number of industries. In Romania, the industry that has been most concerned with embracing these new technologies was the retail.

"In Romania, the digital display has been adopted most easily in the retail and corporate areas, but trends show that in the future all industries will benefit from these solutions that can be tailored to the companies' needs and preferences, but also according to the customers’ interaction with Smart Signage screens", said Sorin Manea, Head of Enterprise Business Division, Samsung Electronics Romania.

In retail, digital screens reduce the consumers’ waiting time and increase the time they spend in the store.

Cirese romanesti_Freshful by eMAG
Interesul consumatorilor pentru fructele bio continuă să crească
Freshful, hipermarket 100% online, a înregistrat o creștere semnificativă a interesului pentru fructe și legume certificate ecologic, raportând...
analiza sierra quadrant blocaj financiar intarziere plata facturi
Studiu: 1 din 4 angajați români ia în calcul schimbarea locului de muncă
Lipsa siguranței psihologice și reziliența scăzută sunt factorii care pot sta la baza deciziei angajaților privind schimbarea locului de...
România, țara în care decalajul puterii de cumpărare se adâncește
Raportul calitate-preț, principalul motiv pentru schimbarea mărcii de alimente
Consumatorii își doresc să cumpere alimente care să corespundă cu valorile lor în materie de sănătate, confort și sustenabilitate, dar...
Tranzactie pe piata de curierat: Sameday preia Cargus, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Tranzacție pe piața de curierat: SAMEDAY achiziționează Cargus
SAMEDAY, compania românească de curierat, își continuă strategia de dezvoltare prin semnarea contractului de achiziție a Cargus. Achiziția...
Radu Savopol, 5 to go
Radu Savopol, 5 to go: La început am fost un one man show. Acolo a fost greșeala majoră
Multe din momentele de succes ale unui antreprenor sunt precedate deseori de încercări și nereușite. În cazul lui Radu Savopol, Cofondator al 5...
Danone Terapie digestiva, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă dedicată sănătății digestive. Inițiativa este susținută științific...