Enterprise Investors finalizeaza achizitia Profi Rom Food Group | Progresiv

Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), un fond de private equity administrat de Enterprise Investors (EI), a finalizat astazi tranzactia in valoare de 66 milioane euro pentru achizitionarea Profi Rom Food Group, unul dintre cele mai mari lanturi de supermarketuri din Romania. Enterprise Investors finalizeaza achizitia Profi Rom Food Group

Consiliul Concurentei a aprobat aceasta tranzactie in luna ianuarie 2010, se precizeaza intr-un comunicat al companiei. PEF VI, impreuna cu o echipa de management cu experienta in retail, controleaza acum 100% din actiunile Profi Rom Food, Albinuta Shops si DT Logistic, preluate de la o companie olandeza.
 
Profi Rom Food Group, infiintat in 1999, este unul dintre cele mai mari lanturi de supermarketuri din Romania, si opereaza in prezent 67 de magazine in 48 orase din Romania. Compania este un jucator important pe piata romaneasca de retail modern. Profi a fost creat ca un magazin de tip discount si a evoluat spre formatul de supermarket prin diversificarea gamei de produse. Veniturile au crescut semnificativ in ultimii doi ani, Profi inregistrand vanzari totale de 600 milioane RON (140 milioane euro) in 2009, mai mari cu aproape 40% decat in 2008.

Enterprise Investors aniverseaza anul acesta 20 de ani de activitate si este unul dintre cei mai mari investitori de private equity si venture capital din Europa Centrala si de Est. Firma administreaza sapte fonduri de private equity si venture capital ce totalizeaza 1,7 miliarde euro. Pana in prezent, aceste fonduri au investit 1,3 miliarde euro in 115 companii dintr-o gama variata de sectoare si au vandut 91 de investitii cu venituri totale de 1,4 miliarde euro. Acesta are o experienta vasta in investitiile din sectorul de retail, cu 220 milioane euro investite in companii din acest domeniu pana in prezent.

Intre 2005 si 2007, fondul de private equity al Enterprise Investors, PEF V, a fost investitor in Artima, cel mai mare lant independent de supermarketuri din Romania din acea perioada. Dupa trei ani de dezvoltare intensiva cu supervizarea EI, compania si-a extins lantul de supermarketuri in intreaga tara si si-a triplat vanzarile nete. In urma vanzarii Artima catre gigantul retailer francez Carrefour, in urma cu trei ani, EI si-a multiplicat de peste trei ori investitia initiala.
In cadrul tranzactiei Profi, cumparatorul a fost asistat de Ernst & Young (consultant financiar) si Schoenherr si Asociatii (consilier juridic) iar vanzatorul a fost asistat de PricewaterhouseCoopers (M&A Lead Advisor) si de RTPR Allen & Overy (Radu Taracila Padurari Retevoescu in asociere cu Allen & Overy) (consilier juridic).

Retailul independent, o piață a contrastelor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Retailul independent, o piață a contrastelor
Imprevizibil, dar dinamic, dificil, dar cu oportunități de creștere pentru jucătorii care au găsit mixul potrivit între prudență și...
schimbari management ceo numiri promovari director piata locala de retail & fmcg femei la conducere business women leadership feminin schimbari de management romania. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Cele mai importante schimbări de management din industria de retail & FMCG din ultimul an
În ultimul an, industria de retail și FMCG din România a trecut printr-o serie de transformări semnificative la nivel de leadership, ceea ce...
jidvei obtine certificarea DOP
Jidvei a obținut statutul de DOP, consolidând astfel reputația vinului românesc
Jidvei a fost oficial înregistrat de către Comisia Europeană ca Denumire de Origine Protejată (DOP), un statut care confirmă calitatea vinurilor...
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari
După un an în care integrarea cora a reprezentat proiectul cu cea mai mare amploare, 2025 va aduce pentru Carrefour România o accelerare a...
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine
„Adaptabilitate”, „regândirea strategiei de business”, „creștere incrementală pentru categoriile noi” sau „portofoliu relevant”...
Emilia Popa-Dolis fondator EMBLEMA Retail Solutions
Inovație în sustenabilitate. Povestea EMBLEMA Paper Bags, de la frunză la ambalaj
Un produs unic, patentat la nivel mondial, sacoșele din hârtie din frunze căzute au început să fie produse în România la finalul anului 2023,...