Elit summarizes 2019: double sales of raw-dried cold cuts | Progresiv

In 2019, Elit producer increased its capacities for the production of raw-dried cold cuts and doubled its sales volume in this category, according to a press statement by the company. New products have been promoted, such as "Plin de carne" (Full of meat) home sausages, and for the winter holidays the manufacturer announced that it is preparing in-store campaigns for all product ranges. 2019 also meant for Elit investments in a new image. Repositioning as a brand came from the desire of the company to be closer to the final consumer, to his expectations. Elit summarizes 2019: double sales of raw-dried cold cuts

"Through the marcom campaign launched in 2019 we intend to put Elit on the map of Romanian brands in an actual way of presentation, but which retains its good taste", says Voicu Vuscan, Elit General Director.

The rebranding campaign launched by Elit in 2019 meant a significant investment and will continue with other projects in the area of ​​marketing and communication in the future. Moreover, according to the company, in order to remain competitive in the industry in which it operates, constant investments are needed in the production and logistics areas. This includes the automation of certain processes to keep production costs within good parameters.

Elit, part of the Smithfield Romania Group since 2018, is one of the most important companies in the cold cuts market in Romania, with over 16 years experience in this field. Within the 4 own factories in Bucharest, Alba Iulia, Cugir and Arad, Elit produces all range of cold cuts. The company operates on all sales channels, but mainly in the traditional trade, where it has a portfolio of 13,000 active customers.

The company currently has 1,800 employees (1,500 Elit employees and 300 Vericom employees, a smaller production company) and a cold cuts production capacity of 2,500 tons per month.

Auchan ia locul Carrefour în centrul comercial Sun Plaza. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Auchan ia locul Carrefour în centrul comercial Sun Plaza
După ce Carrefour a anunțat închiderea definitivă a hipermarketului din centrul comercial Sun Plaza începând cu 19 mai, retailerul Auchan va...
IMM-urile cresc numărul de joburi disponibile față de primele 4 luni din 2024. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
IMM-urile cresc numărul de joburi disponibile față de primele 4 luni din 2024
28.000 de joburi au fost postate, de la începutul anului și până acum, de companiile mici și foarte mici care au maximum zece angajați....
Banca de alimente
Banca Locală de Alimente Sector 6 – Gustul solidarității zi de zi
Într-o lume în care se aruncă prea mult și se ajunge prea greu la cei care au nevoie, Banca Locală de Alimente Sector 6 a apărut ca un răspuns...
Petruș Stuparu, Partner și Head of Team Culture Trend Consult
Petruș Stuparu, Trend Consult: Ascultarea activă, esențială pentru un leadership eficient
În era schimbărilor constante, să reușești să fii un lider în strânsă legătură cu echipa ta implică abilitatea de asculta. „Chiar dacă...
Ovidiu Popescu si Mihai Ventoniuc Deloitte Romania 002
Sustenabilitatea dincolo de obligațiile de raportare. O soluție de creștere pe termen lung
Numeroase organizații tind încă să reducă sustenabilitatea la o simplă obligație de raportare, o „bifă” în calendarul anual de...
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național
SAMEDAY, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, anunță inaugurarea easybox-ului cu numărul 5.101, montat...