Elit summarizes 2019: double sales of raw-dried cold cuts | Progresiv

In 2019, Elit producer increased its capacities for the production of raw-dried cold cuts and doubled its sales volume in this category, according to a press statement by the company. New products have been promoted, such as "Plin de carne" (Full of meat) home sausages, and for the winter holidays the manufacturer announced that it is preparing in-store campaigns for all product ranges. 2019 also meant for Elit investments in a new image. Repositioning as a brand came from the desire of the company to be closer to the final consumer, to his expectations. Elit summarizes 2019: double sales of raw-dried cold cuts

"Through the marcom campaign launched in 2019 we intend to put Elit on the map of Romanian brands in an actual way of presentation, but which retains its good taste", says Voicu Vuscan, Elit General Director.

The rebranding campaign launched by Elit in 2019 meant a significant investment and will continue with other projects in the area of ​​marketing and communication in the future. Moreover, according to the company, in order to remain competitive in the industry in which it operates, constant investments are needed in the production and logistics areas. This includes the automation of certain processes to keep production costs within good parameters.

Elit, part of the Smithfield Romania Group since 2018, is one of the most important companies in the cold cuts market in Romania, with over 16 years experience in this field. Within the 4 own factories in Bucharest, Alba Iulia, Cugir and Arad, Elit produces all range of cold cuts. The company operates on all sales channels, but mainly in the traditional trade, where it has a portfolio of 13,000 active customers.

The company currently has 1,800 employees (1,500 Elit employees and 300 Vericom employees, a smaller production company) and a cold cuts production capacity of 2,500 tons per month.

La Cocos hipermarket inaugurare Pitesti
La Cocoș inaugurează cel de-al șaptelea magazin al rețelei la finalul lunii noiembrie
La Cocoș inaugurează cel de-al șaptelea magazin al rețelei la finalul lunii noiembrie, în Arad. Locația este cea de-a patra deschisă în acest...
Lidl va deschide în Capitală un magazin flagship, cel mai mare din rețeaua locală. Vezi mai multe revistaprogresiv.ro
Lidl va deschide în Capitală un magazin flagship, cel mai mare din rețeaua locală
Discounterul Lidl va deschide anul viitor în București un magazin flagship, de peste 3.200 mp, cel mai mare din rețeaua gestionată de retailer pe...
Transilvania Nuts închide anul cu o creștere puternică a afacerilor și pregăteșe o investiție de 10 mil. euro pentru 2026. Vezi mai multe detalii pe revistaprogresiv.ro
Transilvania Nuts pregăteșe o investiție de 10 mil. euro pentru anul viitor
Procesatorul de nuci Transilvania Nuts va încheia 2025 cu o cifră de afaceri mai mare cu 45% comparativ cu anul anterior pe fondul diversificării...
Mugur Isarescu Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei
Guvernatorul BNR: Aproape jumătate din inflație, determinată de costurile cu energia, de TVA și de accize
Eliminarea plafoanelor pentru tarifele la energia electrică a avut un impact mult mai mare asupra prețurilor decât majorarea TVA, susține Mugur...
Cu un sector pomicol afectat, România a importat fructe de 750 mil. euro în primele șapte luni ale anului. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Cu un sector pomicol afectat, România a importat fructe de 750 mil. euro în primele șapte luni ale anului
Sectorul pomicol din România a fost grav afectat de fenomenul de îngheț de la începutul acestui an, una din reacțiile în lanț fiind creșterea...
dm drogerie markt investește în primele case self-service și într-un concept dmBOX. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
dm drogerie markt investește în primele case self-service și într-un concept dmBOX
După investiții de peste 120 de milioane de lei și un avans al afacerilor de 21,74% în anul financiar 2024-2025 (finalizat la 30 septembrie), dm...