Dr Oetker acquires Brazilian baking decoration firm | Progresiv

German food business Dr Oetker has increased the size of its footprint in South America by buying Brazilian baking decoration firm Mavalério. The Ristorante and Chicago Town pizza brands producer has done the deal through its subsidiary Dr Oetker Brasil. Dr Oetker acquires Brazilian baking decoration firm

Financial details have not been disclosed. 

Mavalério is said to be one of the largest players in the decorative confectionery market in Brazil and Latin America, with annual sales of 31,000 tons to more than 7,000 clients. The company produces all kinds of cake decorations as well as compounds. 

Established in 1969, Mavalério is a family company, operating out of Itatiba near São Paulo.

Dr Oetker CEO Dr. Albert Christmann, said: "Brazilians have a great affinity for confectionery products and this is therefore an important step forward for Dr. Oetker in Brazil.

"While we have been successfully driving the dessert market with our Dr Oetker brand for many decades, we are now thrilled to strengthen our position in the baking category in Brazil as well. Mavalério, being an innovator and pioneer, uses its leading market position in the decorating industry to drive market trends by offering countless products varying in taste, colour, texture and shape as well as culinary classes and recipes to the Brazilian consumers. 

"With joint forces, we will expand the business and its brands to increase our footprint in Brazil and Latin America." (www.just-food.com)

Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...