Din insolventa, Oncos vrea sa ajunga la 60 de magazine | Progresiv

Producatorul de carne de pasare Oncos din judetul Cluj, aflat in prezent in insolventa, intentioneaza sa  isi  dezvolte productia si sa majoreze cu 25% numarul de magazine, la 55-60 de unitati comerciale in urmatorii ani. Compania nu exclude insa nici relocarea sau inchiderea anumitor unitati pentru imbunatatirea situatiei financiare. Din insolventa, Oncos vrea sa ajunga la 60 de magazine



„Nu ne dorim reducerea numarului de magazine, din contra credem ca este posibila si necesara extinderea in zona a retelei comerciale. Dar totul va fi bazat pe analizele care se fac in prezent, iar daca in urma lor specialistii implicati in procedura vor arata ca este necesara o relocare a unor unitati comerciale in zone cu un vad mai bun, sau chiar inchiderea lor, vom cauta solutii”, a declarat, pentru revista PROGRESIV, Vasile Onaca, actionarul majoritar al grupului Oncos.

Grupul de firme Oncos reuneste companii cu activitati in domeniul cresterii puilor pentru carne si a gainilor pentru oua de consum, al procesarii si comercializarii carnii, dar si al productiei de pâine si panificatie.

Reteaua de magazine Oncos este formata din 44 de unitati comerciale in judetele Cluj, Salaj, Bistrita si Mures. Din productia tuturor companiilor din grupul Oncos, 70% este comercializata prin reteaua proprie de magazine, iar diferenta este distribuita regional in zona Transilvaniei, precum si pe pieÅ£e externe, precum Ungaria, Republica Ceha si Bulgaria.  Anul trecut, vanzarile magazinelor Oncos au  avut o cifra de afaceri de 58,4 milioane lei, iar produsele proprii au reprezentat  45 % din volumul vanzarilor.

Planuri de majorare a productiei

Oncos, care a intrat in insolventa in luna aprilie, se afla in prezent in faza initiala, de observatie. „Planul de reorganizare va urmari insanatosirea afacerilor si redresarea situatiei financiare a grupului de companii. Ne-am propus ca durata aplicarii acestuia sa nu depaseasca trei ani, astfel ca ne vom orienta catre pastrarea acelorasi conditii de munca, a structurii centrelor de productie, distributie si de vânzare  si dezvoltarea lor”, sustine actionarul majoritar al Oncos.

Oncos a acumulat datorii la bugetele de stat de peste 40 de milioane de lei, iar tabelul preliminar al creantelor urmeaza sa fie publicat la finele lunii iulie.

Unul dintre obiectivele companiei pentru acest an este si majorarea capacitatii de productie cu aproximativ 25%, la peste 6,5 milioane de pasari/an, respecitv 14 milioane de oua/an. „Avem in plan modernizarea, in etape, a 18 hale de crestere a pasarilor din cadrul complexului de ferme Corus – Chinteni – Baciu din judetul Cluj. Vorbim de 12 hale pentru cresterea puilor de carne si 6 hale pentru gaini de oua de consum. Aceste hale sunt practic functionale in acest moment, dar mai este necesara inlocuirea si montarea de linii noi de furajare, precum si popularea acestora. Suma necesara este de aproximativ 800.000 de euro, care provine din finantari bancare si din parteneriatul strategic cu un producator de carne de pasare european, cu care am dezvoltat si alte proiecte de-a lungul timpului”, adauga Vasile Onaca.

Pe de alta parte, actionarul majoritar al grupului Oncos nu exclude nici posibilitatea cooptarii unui investitor in afacere. „Oncos este un business antreprenorial si, ca orice afacere de acest tip, in ultima perioada a resimtit puternic efectele crizei economice, ceea ce a dus la necesitatea restructurarii intregului grup”, mai spune Vasile Onaca.
 
Oncos a incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri de aproape 85 milioane de lei si spera sa isi majoreze afacerile in acest an.

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...