Declinul vanzarilor BAT din Romania a afectat performanta generala a marcii Kent | Progresiv

In prima jumatate din 2010, profitul BAT in Europa de Est a scazut cu 59 milioane de lire sterline, la 124 milioane, ca urmare a scaderii vanzarilor din cauza majorarii accizelor. Cu 58 de miliarde de tigarete vandute, volumul vanzarilor s-a depreciat cu trei procente fata de anul trecut, mai ales in Romania, se arata in raportul financiar al producatorului britanic. Declinul vanzarilor BAT din Romania a afectat performanta generala a marcii Kent

Documentul semnaleaza, de asemenea, „o crestere semnificativa” a comertului ilicit si reducerea volumelor de vanzari din cauza numeroaselor cresteri de preturi care au avut la baza majorarea accizelor. „Impactul reducerii substantiale a volumelor, contracarata partial de majorarile de preturi, a condus la o scadere importanta a profitului”. ituatia din Romania a afectat si performanta generala a brandurilor Kent si Pall Mall, ale caror volume au scazut cu 4% si, respectiv, 7%, desi brandul Kent si-a majorat cota de piata.

La nivel de grup, BAT a raportat, pentru primele sase luni din acest an, venituri cu opt procente mai mari (4% la rate de schimb constante), de pana la 7.298 milioane lire sterline, ca urmare a majorarii preturilor si achizitiei producatorului indonezian Bentoel.

Profitul din operatiuni s-a majorat tot cu 8%, la 2.271 milioane lire sterline, in timp ce volumul vanzarilor, de 348 miliarde tigarete, a fost in linie cu rezultatul obtinut in 2009. Declinul pietelor din Romania, Turcia, Japonia si Pakistan au afectat performanta globala din principalele 40 de piete ale BAT, unde volumul total a marcat o scadere de trei procente.

De asemenea, principalele patru branduri ale companiei, Dunhill, Lucky Strike, Pall Mall si Kent au raportat o majorare a volumului de 6%. Dunhill a crescut cu 21%, Lucky Strike cu 1%, Pall Mall cu 7%, in timp ce volumul Kent a scazut cu 4% din cauza declinului vanzarilor din pietele sale principale, printre care si Romania.

ghiozdan rechizite inceperea scolii
eMAG: Clienții plătesc aproximativ 400 de lei pentru un ghiozdan complet echipat
În pragul noului an școlar cele mai căutate articole devin rechizitele, încălțămintea, dar și accesoriile precum ceasurile inteligente cu...
paco supermarkets inaugurare magazin paunesti, vrancea
Paco Supermarkets își extinde prezența în mediul rural din Vrancea
Paco Supermarkets continuă investițiile în expansiune și a inaugurat în începutul lunii septembrie magazinul cu numărul 18, în comuna...
Cristian Salceanu
Cristian Sălceanu pleacă de la conducerea Sezamo
Supermarketul online Sezamo anunță plecarea lui Cristian Sălceanu din funcția de Country Director. Cristian Sălceanu, care preluase conducerea...
ordin ANPC de combatere a fenomenului de shrinkflation
Retailerii, obligați să marcheze la raft produsele cu gramaj redus și preț neschimbat
Un ordin al președintelui ANPC reglementează situația în care gramajul produselor este redus astfel încât prețul să fie menținut la fel....
Auchan Exigent Plaza deschidere supermarket e mari dimensiuni
Auchan inaugurează un nou supermarket de mari dimensiuni în București
Auchan continuă strategia de dezvoltare pe segmentul de proximitate și a inaugurat un nou supermarket de mari dimensiuni în Capială, ajungând...
Borsec cel mai iubit brand romanesc
Borsec, votat pentru a zecea oară „cel mai puternic brand românesc”
Borsec este liderul brandurilor românești, pentru a zecea oară, potrivit studiului BrandRo, realizat de Unlock Research. Studiul măsoară puterea...