Declinul vanzarilor BAT din Romania a afectat performanta generala a marcii Kent | Progresiv
In prima jumatate din 2010, profitul BAT in Europa de Est a scazut cu 59 milioane de lire sterline, la 124 milioane, ca urmare a scaderii vanzarilor din cauza majorarii accizelor. Cu 58 de miliarde de tigarete vandute, volumul vanzarilor s-a depreciat cu trei procente fata de anul trecut, mai ales in Romania, se arata in raportul financiar al producatorului britanic.
Documentul semnaleaza, de asemenea, „o crestere semnificativa” a comertului ilicit si reducerea volumelor de vanzari din cauza numeroaselor cresteri de preturi care au avut la baza majorarea accizelor. „Impactul reducerii substantiale a volumelor, contracarata partial de majorarile de preturi, a condus la o scadere importanta a profitului”. ituatia din Romania a afectat si performanta generala a brandurilor Kent si Pall Mall, ale caror volume au scazut cu 4% si, respectiv, 7%, desi brandul Kent si-a majorat cota de piata.
La nivel de grup, BAT a raportat, pentru primele sase luni din acest an, venituri cu opt procente mai mari (4% la rate de schimb constante), de pana la 7.298 milioane lire sterline, ca urmare a majorarii preturilor si achizitiei producatorului indonezian Bentoel.
Profitul din operatiuni s-a majorat tot cu 8%, la 2.271 milioane lire sterline, in timp ce volumul vanzarilor, de 348 miliarde tigarete, a fost in linie cu rezultatul obtinut in 2009. Declinul pietelor din Romania, Turcia, Japonia si Pakistan au afectat performanta globala din principalele 40 de piete ale BAT, unde volumul total a marcat o scadere de trei procente.
De asemenea, principalele patru branduri ale companiei, Dunhill, Lucky Strike, Pall Mall si Kent au raportat o majorare a volumului de 6%. Dunhill a crescut cu 21%, Lucky Strike cu 1%, Pall Mall cu 7%, in timp ce volumul Kent a scazut cu 4% din cauza declinului vanzarilor din pietele sale principale, printre care si Romania.