Danone anunta rezultatele financiare aferente anului 2009 | Progresiv
Vanzarile grupului Danone au crescut cu 5,5% in Q4 si cu 3,2% in anul financiar 2009, in contextul majorarii volumului de vanzari cu 8,9% in Q4 si cu 5,2% la nivelul lui 2009.
Vanzarile centralizate raportate de Danone au scazut cu 1,6% la 14,982 milioane euro in 2009, in timp ce vanzarile comparabile au crescut cu 3,2%. Majorarea vanzarilor comparabile a fost influentata de cresterea cu 5,2% a volumului dar si de diminuarea cu 2% a pretului.
Frank Riboud, Presedinte si CEO al Grupului Danone a afirmat:
„2009 marcheaza finalizarea a numeroase procese de imbunatatire pe care le-am implementat in ultimele 18-24 luni in scopul de a ne intari modelul si pentru a-l adapta la noul mediu. Printre procesele derulate se numara: schimbarea identitatii vizuale a companiei in Asia, intarirea structurii financiare, imbunatatirile tendintelor de categorie in segmentul apei si focusul asupra brandurilor globale in segmentul Baby si Medical. Nu au fost ocolite nici strategiile de relansare ale diviziei de lactate prin care s-a urmarit imbunatatirea competitivitatii brandurilor. Confruntarea cu un climat care, consideram ca si in 2010 va ramane la fel de provocator din multe puncte de vedere, va contribui la o intarire a companiei. Aceasta va fi pregatita sa obtina cat mai multe oportunitati din categoriile vizate. In 2009, cresterea vanzarilor organice s-a accelerat progresiv de la un trimestru la altul ajungand la 5,5% in Q4. Coeficientul de siguranta a continuat sa creasca in a doua jumatate a anului in timp ce fluxul de numerar si-a sporit valoarea cu 20% in 2009. Ne regasim in 2010 cu ambitia de a continua sa ne dezvoltam categoriile si de a intari brandurile, totodata vom incerca sa crestem pozitia competitiva si sa ne extindem fluxul numerar”.
In Europa, Danone a inregistrat vanzari de 8,960 milioane de euro, in scadere usoara cu 0,3% fata de 2008. Per ansamblu, divizia de lactate proaspete a fost cea mai profitabila inregistrand vanzari in 2009 de 8,555 milioane de euro, adica o crestere de 1,6% a vanzarilor comparabile.





