Cumpărătorii aflați în tranzit, motorul vânzărilor Euromarket | Progresiv

Complexul comercial Euromarket din Băbeni, județul Vâlcea, este un parc de retail în toată regula, cu mențiunea că toate magazinele aparțin unei singure firme, Danemar Company. Supermarketul din incinta complexului este unul dintre cele mai mari magazine alimentare din județul Vâlcea, sortimentația sa putând rivaliza cu cea a hypermarketurilor mai mici ale lanțurilor internaționale de retail. Bazându-se îndeosebi pe clienții aflați în tranzit, gama de produse este gândită astfel încât consumatorii să poată cumpăra din magazin aproape orice au nevoie pe moment sau pentru întreaga săptămână. Cumpărătorii aflați în tranzit, motorul vânzărilor Euromarket

Sală spațioasă de vânzări, cu rafturi cu produse atent mercantizate, raioane amenajate în funcție de specificul categoriei, sortimentație bogată, game de produse complementare bunurilor de larg consum, plasări secundare de produse, pachete - cadou, cu greu ai crede că un astfel de magazin poate fi localizat într-un oraș cu mai puțin de 10.000 de locuitori din județul Vâlcea.

Supermarketul face parte dintr-un proiect comercial mai amplu – un adevărat parc de retail care include depozit de materiale de construcții, magazine de mobilă, de produse electronice și electrocasnice, de confecții și încălțăminte, o cofetărie, un fast-food, un hotel și un restaurant - toate acestea fiind operate de firma Danemar Company, controlată de omul de afaceri Daniel Munteanu.

Pe o suprafață de vânzare de 800 de metri pătrați, magazinul are bine reprezentate la raft toate categoriile relevante de produse din FMCG. La intrarea în magazin, în dreapta caselor de marcat, cumpărătorii sunt întâmpinați cu plasările speciale de baxuri de bere. „Berea la PET se vinde foarte bine la noi în magazin. Noroc la PET de 3 litri costă 5,99 lei. Nici la Kaufland nu găsiți un asemenea preț”, afirmă Dana Ene, șefa magazinului Euromarket din Băbeni, situat pe strada Calea lui Traian, la numărul 204.

Primele raioane de la intrare sunt cele cu produse de uz casnic, de întreținere a locuinței, cosmetice, hrană pentru animale de companie și produse parafarmaceutice. Urmează, în paralel cu acestea, produsele de băcănie, dulciurile și cafeaua. În capătul din stânga se află raionul de băuturi alcoolice și răcoritoare, amenajat cu arcade de lemn deasupra rafturilor, după modelul raionelor de vinuri și băuturi spirtoase din hypemarketurile Carrefour și Kaufland.

În spatele magazinului, în partea opusă caselor de marcat, sunt situate raioanele de produse proaspete - lactatele, preparatele din carne și produsele de panificație. Brânzeturile și mezelurile se regăsesc atât la rafturile cu autoservire, cât și la vitrinele cu servire asistată. „Mezelurile, lactatele, băuturile și detergenții reprezintă produsele cu cele mai mari vânzări la noi în magazin”, adaugă Dana Ene.

Deși ocupă locuri fruntașe în topul vânzărilor, lactatele și mezelurile nu ocupă foarte mult spațiu în magazin, comparativ cu alte raioane. Rulajul acestor produse este însă mare, aprovizionarea fiind realizată zilnic.

Totodată, Euromarket vinde sub brand propriu apă de masă îmbuteliată la Horezu, localitate situată tot în județul Vâlcea. Din producția proprie provin produsele de morărit și de panificație, iar dintre producătorii regionali, retailerul lucrează cu Râureni (Râmnicu Vâlcea), Casa Isărescu (Drăgășani) sau MGC Topoloveni.

Cine sunt clienții magazinului

Băbeni, un oraș cu circa 8.500 de locuitori, este situat la 20 de kilometri de Râmnicu Vâlcea și 30 de kilometri de Drăgășani. Danemar Company are 5 magazine Euromarket în Băbeni. Supermarketul este vizitat într-o măsură mai mică de locuitorii orașului decât celelalte patru magazine, principalul flux de clienții fiind reprezentat de oamenii aflați în tranzit în locul respectiv.

„Cumpărătorii sunt doar într-o mică măsură din Băbeni. Avem însă clienți din localitățile  învecintate și din cei aflați în tranzit. Vin oameni chiar și din Râmnicu Vâlcea pentru că acesta este singurul magazin din zonă cu o diversitate atât de mare de produse”, adaugă Dana Ene.

În imediata vecinătate, pe partea cealaltă a drumului național care trece prin Băbeni, se află un magazin afiliat rețelei LaDoiPași. „Sunt foarte multe magazine în Băbeni, însă avantajul nostru este că nu avem concurență din partea rețelelor internaționale de retail”, adaugă șefa de magazin.

Specificul clienților aflați în tranzit determină ca vânzările cele mai mari să fie înregistrate în weekend. Un alt vârf de vânzări se înregistrează în luna august, când mulți dintre locuitorii din zonă care lucrează în Europa de Vest se întorc în țară. În această lună, magazinul poate ajunge și la un flux de 1.400 de clienți pe zi.

Extindere susținută în 2014

Vâlcea este probabil singurul județ rămas din țară unde lanțurile internaționale au o concurență serioasă din partea retailerilor locali, în județ fiind active trei rețele puternice de magazine – Annabella, Diana și Euromarket. Dacă Annabella, cu 50 de magazine, și Diana, cu 33 de unități comerciale, au în spate și activități de producție pe categoriile conserve de legume și fructe, respectiv preparate din carne, afacerile Euromarket sunt concentrate în zona de retail și HoReCa.

În prezent, rețeaua Euromarket numără 22 de magazine alimentare. Cu cele două unități comerciale care vor fi inaugurate în cursul lunii octombrie în localitățile Horezu și Copăceni, rețeaua va ajunge la un total de 24 de magazine operaționale, localizate în județul Vâlcea. Daniel Munteanu a accelerat în acest an ritmul de extindere al rețelei Euromarket, în condițiile în care alte 6 magazine au fost inaugurate de la începutul acestui an.

Euromarket este probabil retailerul autohton cu cea mai mare cifră de afaceri obținută în mediul rural și în orașele cu mai puțin de 10.000 de locuitori: doar 11 din cele 24 de magazine sunt localizate în mediul urban (5 în Băbeni, 3 în Horezu, 2 în Râmnicu Vâlcea și 1 în Drăgășani).

Cu aproape 300 de angajați, Danemar Company a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 60,4 milioane de lei, în creștere cu 18% față de valoarea din 2012. În schimb, profit net a scăzut anul trecut la 340.000 de lei, de la circa 740.000 de lei în 2012, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.

Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...