Cum vor fi vanzarile in acest final de an? | Progresiv

Anul 2010 a fost unul dificil pentru comertul alimentar romanesc. Ca urmare a scaderii vanzarilor, pasul urmator logic a fost reducerea volumelor comandate si restrangerea sortimentatiei. Faptul ca romanii au cumparat mai putin s-a resimtit inca din sezonul de iarna care a trecut, cand vanzarile de alimente au scazut atat in valoare, cat si in volum, fata de sfarsitul lui 2008 si inceputul lui 2009. Cum vor fi vanzarile in acest final de an?

Greu de facut o predictie, dar, daca ne ghidam dupa rezultatele inregistrate in sezonul trecut, probabil ca nici in aceasta iarna rezultatele nu vor fi spectaculoase. Analiza de fata ia in calcul vanzarile de produse alimentare in perioada decembrie 2009 – ianuarie 2010 fata de intervalul similar precedent, decembrie 2008 – ianuarie 2009. De asemenea, pentru ca doua dintre categoriile cu varf de vanzari in perioada sarbatorilor sunt dulciurile si bauturile nealcoolice, acestea sunt si ele evidentiate separat.

 

Datele de piata furnizate de compania Nielsen nu includ vanzarile prin intermediul magazinelor discount. Astfel, pe total food, vanzarile de alimente in volum au marcat o scadere de 11 procente in decembrie / ianuarie 2010 fata de anul precedent, deprecierea la nivel de valoare fiind de 7%. Dulciurile au avut, de asemenea, o scadere accentuata in volum, de 12%, in timp ce vanzarile de bauturi nealcoolice au scazut cu 11% in volum si 10% in valoare. In retailul modern, exceptand magazinele discount, scaderile au fost mai temperate. Vanzarile de alimente au marcat un minus de 5% in volum si 6% in valoare, cele mai accentuate scaderi fiind inregistrate in acest caz de dulciuri, cu 8% in volum si 7% in valoare.

Bauturile nealcoolice includ: racoritoare carbonatate, apa minerala, still drinks, ice tea, nectaruri, energizante, sucuri de fructe, sucuri pentru copii. Dulciurile includ: biscuiti, prajiturele, guma de mestecat, batoane de ciocolata, drajeuri, figurine, crema de ciocolata, ciocolata tablete, croissante, acadele, strudele, bomboane tari, rulade, napolitane fara invelis de ciocolata.



Rețeaua Magazine DIANA continuă extinderea în județul Dâmbovița. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Rețeaua Magazine DIANA continuă extinderea în județul Dâmbovița
Rețeaua de retail Magazine DIANA a inaugurat o nouă locație în satul Brezoaia, comuna Brezoaele, județul Dâmbovița. Situat pe Strada...
Selgros reia expansiunea după șase ani de pauză și deschide un magazin la Sibiu. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Selgros reia expansiunea după șase ani de pauză  
După o pauză de șase ani, retailerul cash&carry Selgros reia expansiunea prin inaugurarea celei de-a 24 locații din rețeaua locală, la...
parcuri de retail dezvoltare Romania spatii comerciale
Proiectele de retail livrate în ultimele două luni, 80% din suprafață finalizată în întreg anul trecut
În primul trimestru nu a fost finalizat niciun proiect nou de retail la nivel național, însă ritmul de livrare a crescut semnificativ în lunile...
eJobs: Candidații încep să caute tot mai mult joburile cu salariul afișat. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
eJobs: Candidații încep să caute tot mai mult joburile cu salariul afișat
Pe măsură ce piața muncii se apropie de momentul transparentizării salariilor, tot mai mulți candidați vor să afle salariul pe care ar putea...
Maspex vrea poziția de control în cadrul producătorului de vin Purcari
Grupul Maspex vrea poziția de control în cadrul producătorului de vin Purcari
Grupul polonez Maspex, producătorul Tymbark și Bucovina, a depus documentația pentru lansarea unei oferte publice voluntare pentru a obține o...
Bucureștiul, pe locul 7 în UE în topul celor mai dinamice piețe industrial-logistice. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
București, pe locul 7 în UE în topul celor mai dinamice piețe industrial-logistice  
Stocul modern de spații industriale și logistice închiriabile din București s-a extins de aproape patru ori în ultimii zece ani, depășind 3,6...