Cum vor fi vanzarile in acest final de an? | Progresiv
Anul 2010 a fost unul dificil pentru comertul alimentar romanesc. Ca urmare a scaderii vanzarilor, pasul urmator logic a fost reducerea volumelor comandate si restrangerea sortimentatiei. Faptul ca romanii au cumparat mai putin s-a resimtit inca din sezonul de iarna care a trecut, cand vanzarile de alimente au scazut atat in valoare, cat si in volum, fata de sfarsitul lui 2008 si inceputul lui 2009.
Greu de facut o predictie, dar, daca ne ghidam dupa rezultatele inregistrate in sezonul trecut, probabil ca nici in aceasta iarna rezultatele nu vor fi spectaculoase. Analiza de fata ia in calcul vanzarile de produse alimentare in perioada decembrie 2009 – ianuarie 2010 fata de intervalul similar precedent, decembrie 2008 – ianuarie 2009. De asemenea, pentru ca doua dintre categoriile cu varf de vanzari in perioada sarbatorilor sunt dulciurile si bauturile nealcoolice, acestea sunt si ele evidentiate separat.
Datele de piata furnizate de compania Nielsen nu includ vanzarile prin intermediul magazinelor discount. Astfel, pe total food, vanzarile de alimente in volum au marcat o scadere de 11 procente in decembrie / ianuarie 2010 fata de anul precedent, deprecierea la nivel de valoare fiind de 7%. Dulciurile au avut, de asemenea, o scadere accentuata in volum, de 12%, in timp ce vanzarile de bauturi nealcoolice au scazut cu 11% in volum si 10% in valoare. In retailul modern, exceptand magazinele discount, scaderile au fost mai temperate. Vanzarile de alimente au marcat un minus de 5% in volum si 6% in valoare, cele mai accentuate scaderi fiind inregistrate in acest caz de dulciuri, cu 8% in volum si 7% in valoare.
Bauturile nealcoolice includ: racoritoare carbonatate, apa minerala, still drinks, ice tea, nectaruri, energizante, sucuri de fructe, sucuri pentru copii. Dulciurile includ: biscuiti, prajiturele, guma de mestecat, batoane de ciocolata, drajeuri, figurine, crema de ciocolata, ciocolata tablete, croissante, acadele, strudele, bomboane tari, rulade, napolitane fara invelis de ciocolata.





