Cum se deschid romanii in fata noilor instrumente de plata cu cardul | Progresiv

Deoarece statistica spune ca cele mai multe cumparaturi realizate de romani, atat din punct de vedere al valorii cat si al volumului, au loc in hypermarketuri, MasterCard a demarat si in 2011, pentru al treilea an consecutiv, o campanie de incurajare a platilor cu carduri in cele mai importante lanturi de hypermarketuri din Romania. Cum au evoluat lucrurile de la primul astfel de demers? Cum se deschid romanii in fata noilor instrumente de plata cu cardul

Pornind de la statistica de mai sus si avand la baza nevoia de educare si informare pe care piata a resimtit-o si inca o resimte, MasterCard a demarat din nou, alaturi de marii retaileri din piata locala a hypermarketurilor (Carrefour, real,-, cora si Auchan), inca o campanie in acest sens. “La fel ca in anii precedenti, am vrut sa le aratam consumatorilor ca platile prin intermediul cardurilor MasterCard si Maestro sunt mult mai comode si flexibile decat cu numerar. Si bineinteles, am folosit ca imbold si element de atractivitate premiile pe loc sau prin tragere la sorti, ce au constat in bani sau obiecte”, a explicat Ioana Gorganeanu, Marketing Manager Romania si Regiunea Balcanilor la MasterCard Europe.

„Eforturile noastre au determinat sistematic o schimbare a modului in care atat consumatorii, cat si comerciantii priveau platile cu cardul. Pe parcursul celor trei ani am asistat, pe de o parte, la o crestere continua a interesului consumatorilor pentru aceasta modalitate de plata, campaniile noastre jucand un rol important, dar si la o extindere a retelelor de acceptare din Romania, lucru care presupune o constientizare si o implicare ridicata din partea comerciantilor”, a explicat reprezentanta MasterCard.

Un alt lucru punctat de Ioana Gorganeanu este ca acum, fata de 2009, casieritele sunt mai constiente de mecanismul si avantajele noului sistem de plata si le comunica si le promoveaza mai departe clientilor.

Comertul traditional, insuficient acoperit

MasterCard a pornit aceasta campanie alaturi de lanturile de hypermarketuri nu doar pentru ca acolo se fac majoritatea tranzactiilor, dar si pentru faptul ca „pe acest segment este mai simplu, deciziile se iau la nivel de retea si nu la nivel de magazin, iar retailerii internationali sunt obisnuiti cu cardurile din tarile de origine”, a mai spus reprezentanta MasterCard.

Canalul traditional reprezinta insa o prioritate pentru promovarea platii cu cardul, mai ales datorita traficului din timpul saptamanii. „Cu siguranta pe viitor ne vom axa si pe acest segment de piata, unde reteaua de acceptare este un pic mai restransa. Si aici se resimte nevoia de stimulare a tranzactiilor cu carduri, nu doar pentru consumatori, ci si pentru comercianti”, a adaugat Ioana Gorganeanu.

Cum arata viitorul platilor cu cardul in Romania?


Metoda de plati rapide, contactless, castiga din ce in ce mai mult teren in tarile mai dezvoltate, existand chiar si in Romania puncte de vanzare unde clientii se pot folosi de acest instrument de plata. In 2010 si 2011, MasterCard a derulat o serie de proiecte pe segmentul de plati contactless, unele dintre ele in premiera locala si europeana. „Consumatorii pot realiza plati rapide la metrou, in aproape toate statiile, in mijloacele de transport in comun la suprafata, hypermarketuri, supermarketuri, cinematografe, magazine de incaltaminte, farmacii sau restaurante de tip fast-food, nu doar in Bucuresti, ci si in alte orase”, explica Ioana Gorganeanu. Potrivit acesteia, tehnologia contactless s-a nascut din dorinta imbunatatirii vitezei de tranzactionare, mai ales in locurile in care traficul este ridicat, iar timpul de stat la coada creste considerabil – asa cum este cazul supermarketurilor.

Tehnologia contactless permite efectuarea tranzactiilor de valoare redusa intr-un timp foarte scurt, prin simpla apropiere a cardului de cititorul POS.
„Anul viitor, vom asista la o crestere a numarului comerciantilor care accepta platile contactless. In plus, aceasta modalitate de plata ofera avantaje importante comerciantilor: servicii mai rapide, reducerea timpul petrecut la coada, scaderea costurilor legate de administrarea numerarului si, implicit, cresterea eficientei. Investitia pe care o presupune acceptarea platilor contactless nu este costisitoare: comerciantii pot atasa la terminalul pe care il au in prezent un cititor PayPass sau pot opta pentru un terminal integrat, capabil sa citeasca orice tip de card”, a mai spus reprezentanta MasterCard.

De altfel, in regiunea Europei Centrale si de Est lucrurile evolueaza rapid în aceasta directie. Recent, retailerul francez Carrefour a anuntat introducerea sistemului de plata contactless in hypermarketurile sale din Polonia. Potrivit Planet Retail, posibilitatea efectuarii platilor in sistem contactless in magazinele mentionate va fi activa din luna ianuarie a anului viitor.

Plata cu telefonul mobil, o optiune si pentru Romania?

In termeni de inovatii in metode de plata, Ioana Gorganeanu este de parere ca „noi, romanii, suntem foarte deschisi la tot ceea ce inseamna tehnologii de ultima ora, astfel incat pentru perioada urmatoare as putea pune pariu pe platile cu telefonul mobil si sunt sigura ca as castiga. Dezvoltarea accelerata a telefoanelor mobile inteligente, dar si faptul ca le poti folosi comod si simplu, oricand si oriunde, va conduce la o extindere in masa a acestei modalitati de plata, la comerciantii din toate domeniile”.

Ea isi sustine afirmatia prin mentionarea unui studiu comandat de MasterCard si derulat in luna august in Germania si Marea Britanie, care arata ca tinerii deja folosesc telefoanele mobile atunci cand achizitioneaza produse din categoriile de   alimente si vestimentatie, chiar daca momentan doar pentru alcatuirea unei liste de cumparaturi, gasirea adresei unui magazin sau compararea preturilor.

„Lucrurile evolueaza foarte repede, astfel ca, nu peste mult timp, vom putea face orice fel de tranzactie cu telefonul mobil, prin intermediul tehnologiei contactless”, a concluzionat reprezentanta MasterCard.

de Cosmina Capalau

FAN Courier va investi 40 de milioane de euro în 2025. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
FAN Courier va investi 40 de milioane de euro în 2025
FAN Courier, companie antreprenorială cu capital 100% românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai, a bugetat...
Victor Iancu, Partener, lider al departamentului de Strategie, EY România
Deficitele gemene ale României: iluzia stabilității și riscurile ascunse pentru viitorul economic
În termeni economici, termenul „deficite gemene” se referă la existența simultană a unui deficit bugetar - atunci când cheltuielile statului...
Delia Corniciuc Director de Marketing Danone pentru regiunea Europa Centrala si de Est.jpg
Delia Corniciuc, numită Director de Marketing CEE în cadrul Danone
Danone România anunță numirea Deliei Corniciuc în funcția de Director de Marketing pentru regiunea Europa Centrală și de Est. Cu o...
Carrefour renunță la încă 39 de magazine din Franța. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour trece în mandat gestiune 39 magazine din Franța
Carrefour a anunțat că va trece alte 39 de magazine din locații integrate în locații în sistem mandat gestiune, majoritatea hipermarketuri și...