Cum sa iti tii aproape cumparatorii din mediul digital | Progresiv
Numai printr-un click, comertul online a ajuns sa le faciliteze cumparatorilor procesul de a cautarea si de achizitie. Daca magazinele digitale si oamenii de marketing sunt ingrijorati de cei care fac cumparaturi online, pentru ca renunta prea usor la o comanda in loc sa o finalizeze, un stdiu realizat recent de Nielsen aduce noi informatii cu privire la comportamentul cumparatorilor pe internet. Potrivit cercetatorilor, acum este momentul oportun pentru retaileri sa se dezvolte in digital pentru atragerea si fidelizarea clientilor din aceasta zona.
Cand vine vorba de cumparat haine, bilete la diferite evenimente, carti si jucarii sau rezervari de hoteluri, in mediul online exista o relatie foarte stransa intre cautare si cumparare. In aceste cazuri, cei care cauta produse sau servicii pe Internet finalizeaza achizitia tot online. Exemplele enuntate anterior se numara printre produsele cu cele mai ridicate rate de intentie de cumparare, cu un procent cuprins intre 35% si 46% dintre cei intervievati de Nielsen.
Pe de alta parte, bunurile de larg consum inregistreaza o rata mai scazuta a intentiei de cumparare online. Spre exemplu, in cazul cosmeticelor, 33% dintre respondenti sustin ca folosesc internetul doar pentru cautare, in timp ce 31% dintre respondenti fac o achizitie online in aceasta categorie.
In mod similar, aproximativ o treime dintre respondentii la nivel global sustin ca folosesc internetul pentru a cauta si cumpara produse pentru ingrijirea personala si alimente. Circa un sfert dintre participantii la cercetarea Nielsen cauta si cumpara online produse pentru animalele de companie si bebelusi, in timp ce aproape o cincime dintre respondenti cauta si cumpara de pe internet flori si bauturi alcoolice.
“O corelatie puternica intre cautarea online si finalizarea unei comenzi pe internet in ceea ce priveste bunurile de larg consum denota loialitatea clientilor pentru aceste categorii”, este de parere John Burbank, presedintele Strategic Initiatives, Nielsen. “Desi aceste categorii se afla inca la inceput in ceea ce priveste frecventa cumparaturilor online, semnalele primite reprezinta vesti foarte bune pentru retaileri. Acum este momentul sa creeze experiente omni-channel pentru clientii care folosesc in mod frecvent atat platformele digitale, cat si pe cele fizice, pentru a se documenta si pentru a-si face cumparaturile, mai ales ca acestia nu mai fac o diferenta atat de mare intre cele doua”, a mai spus Burbank.
Potrivit studiului Nielsen, oamenii sunt mai dispusi sa cumpere produse non-consumabile online. Printre produsele cele mai frecvent cautate pe internet, dar mai degraba cumparate din magazinele fizice, se numara: echipamentele electronice, telefoanele mobile, piesele hardware si software pentru calculatoare, echipamentele sportive si masinile sau motocicletele. Acestea au adesea preturi ridicate, motiv pentru care clientii vor sa le si vada/testeze inainte de a le achizitiona.
Dintre cele 22 de categorii analizate de Nielsen pentru acest studiu, singura cu un raport bun intre cautare si cumparare online este cea a biletelor de avion. Rezervarea biletelor de avion pe internet s-a dovedit eficienta si de incredere pentru foarte multi dintre participantii la studiu.
Rezultatele cercetarii Nielsen se bazeaza pe raspunsurile participantilor cu acces la internet, proveniti din 60 de tari din intreaga lume.
Sursa foto: http://www.manifestdigital.com/