Cum profita retailerii de Sfantul Valentin | Progresiv
Orice sarbatoare, fie ea autohtona sau de import, este un bun prilej pentru ca retailerii sa impulsioneze vanzarile prin actiuni tematice sau promovarea produselor ale caror vanzari cresc semnificativ in anumite ocazii. Un astfel de moment este si Ziua Indragostitilor - data la care este sarbatorit Sfantul Valentin - prilej cu care cuplurile isi daruiesc cadouri mai mult sau mai putin simbolice.
Pentru a profita cat mai mult de ziua de 14 februarie, retailerii care opereaza pe piata locala s-au pregatit din timp amenajand magazinele in spiritul acestei sarbatori, scotand la inaintare produsele “de sezon” si organizand diferite concursuri, tombole si actiuni tematice menite sa atraga cat mai multi clienti dornici de a sarbatori ziua Sfantului Valentin (si) printr-o sesiune de cumparaturi.
Indiferent de formatele magazinelor operate, retailerii au profitat din plin de aleile principale, unde au amenajat insule cu cele mai cautate produse pentru aceasta ocazie: dulciuri, bauturi, cosmetice, decoratiuni etc. In afara de atragerea clientilor cu aceste produse, hypermarketurile din tara au organizat actiuni speciale si au lansat promotii in speranta atragerii unui numar cat mai mare de clienti.
Spre exemplu, intre 9 si 14 februarie clientii retelei de hypermarketuri real,- pot participa la Supertombola Iubirii, conditia fiind realizarea de cumparaturi in valoare totala de peste 100 de lei. Pentru participanti, real-, pune la bataie 24 de premii in valoare de cate 600 de lei fiecare, tragerea la sorti urmand sa aiba loc in data de 15 februarie. Pe langa aceasta, in zilele de 13 si 14, real,- a lansat indragostitilor provocarea de a-si demonstra taria sentimentelor printr-o suita de concursuri. Tot cu ocazia Sfantului Valentin, reteaua de hypermarketuri a pregatit o selectie speciala de produse dedicate acestei sarbatori, sub genericul “Orice pentru dragoste!”. De asemenea, pentru toate cumparaturile de peste 50 de lei, clientii beneficiaza de serviciul gratuit de impachetare a cadourilor la standurile special amenajate dupa casele de marcat. Nu in ultimul rand, pentru orice bon de cumparaturi de peste 200 de lei, clientii primesc o felicitare dedicata Zilei Indragostitilor; in total, in magazinele real-, din intreaga tara au fost pregatite 70.000 de astfel de felicitari.
Si magazinele Cora din toata tara isi invita clientii sa-si spuna propria poveste de dragoste in cadrul campaniei “Cum ne-am cunoscut”, ce se desfasoara intre 14 si 24 februarie. In fiecare magazin al retelei vor fi amplasate cabine ale iubirii, prevazute cu un computer si o camera web, unde clientii pot povesti cum si-au intalnit iubirea. Cu acordul acestora, toate filmele vor fi incarcate pe pagina de Facebook a Cora Romania, iar primele trei povesti care primesc cele mai multe like-uri vor fi premiate cu cate un kit ce contine toate cele necesare pregatirii unei cine romantice. Pe langa premii pentru cele mai frumoase povesti de dragoste, magazinele Cora au pregatit si promotii speciale cu ocazia Sfantului Valentin, la cele mai cautate produse pentru aceasta ocazie: dulciuri, bauturi speciale, cosmetice, decoratiuni si altele.
In magazinele retelei Carrefour din Romania, cu ocazia Sfantului Valentin, intre 12 si 15 februarie se desfasoara promotia “5% bani inapoi pe card”, ce se adreseaza clientilor care achita cumparaturile in hypermarketurile si supermarketurile retelei folosind cardul Carrefour. De asemenea, intre 11 si 14 februarie, retailerul desfasoara o Tombola de Ziua Indragostitilor, punand la bataie 125 de cine romantice (cate 5 pe fiecare hypermarket Carrefour din tara, tragerea la sorti fiind programata pentru 15 februarie) si 2.500 de ursuleti de plus care pot fi castigati din 30 in 30 de minute la casele de marcat.
La randul lor, magazinele Auchan din intreaga tara au pregatit sute de cadouri – de la flori, dulciuri, lumanari parfumate, cosuri cadou si felicitari la articole decorative si multe altele, acestea fiind reunite intr-o operatiune speciala pe aleea principala a fiecarui hypermarket al retelei, intre 8 si 14 februarie. Magazinele retelei din Pitesti si cartierul Titan (Bucuresti) au gazduit si un weekend al iubirii, intre 11 si 12 februarie, unde doritorii au fost invitati la concertele sustinute de Anamaria si Play.
In cazul retelei de hypermarketuri cu politica de discount Kaufland, intre 4 si 14 februarie clientii au ocazia de a participa la un concurs organizat special de Sfantul Valentin, al carui premiu consta intr-o noapte de cazare, cina romantica si mic dejun pentru doua persoane la Hotelul Ruia din Poiana Brasov, in perioada 3-4 martie. Pentru a participa, doritorii trebuie sa aleaga raspunsul corect la intrebarea “Ce se ofera in mod traditional de Ziua Indragostitilor?”.
Nici supermarketurile nu sunt mai prejos cu ocazia Sfantului Valentin. De pilda, in reteaua de supermarketuri Billa, intre 13 si 15 februarie, intreg sortimentul de cutii de ciocolata beneficiaza de o reducere de 15%. La randul sau, lantul de supermarketuri Mega Image isi invita clientii sa ofere un cadou deosebit persoanelor dragi de Sfantul Valentin, promovand bijuteriile lucrate manual “Neoglory”. Acestea pot fi achizitionate pana la finalul acestei luni la preturi speciale, cu 15 cupoane, in limita stocului disponibil.
Ziua Indragostitilor este sarbatorita si in magazinele discounterului Lidl Romania, reteaua avand la promotie o serie de produse potrivite acestei ocazii – cosmetice, bomboane, ciocolata, bauturi spirtoase, flori si chiar torturi. In plus, accesand http://www.lidl-specials.com/ro_ro si trimitand o declaratie de dragoste prin intermediul aplicatiei create special pentru concursul “Romantic pentru o zi”, participantii au ocazia de a castiga o excursie la Paris pentru doua persoane.
Ziua Indragostitilor reprezinta un prilej de crestere a vanzarilor si pentru formatul cash&carry. Astfel, in magazinele METRO Cash & Carry din intreaga tara, in perioada 10-12 februarie clientii au fost intampinati cu evenimente speciale si surprize dedicate acestei sarbatori.





